  • 21. Data: 2015-03-15 01:12:32
    Temat: Re: nadejszła wiekopomna chwiła...
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    W dniu 14.03.2015 o 23:46, 2m pisze:
    > Mod się rozwija. Kompensacja na DS była pierwsza. W opisie jest napisane dlaczego
    używa trybu parasite(bo było łatwiej przylutować :). Potem zrobili ver. 2 na
    oddzielnej płytce i tam problemu nie ma.
    > Nie sugeruj się mocno schematem. To reversing i opublikowano go stosunkowo
    niedawno. piece czasami się różnią bo chińczyk montuje to co ma pod ręką - raz doda
    raz ujmie.
    > Co do ISP to na jednych płytach jest 5 a na innych 6 pinów (chyba!)

    ta, widziałem.

    > Zerknij tu:
    > https://github.com/UnifiedEngineering/T-962-improvem
    ents/wiki/Flashing-the-LPC21xx-controller

    No właśnie siedzę nad tym.
    Udało mi się nawet przed chwilą wygrzebać jakiś konwerter USB<>RS232 na
    FT232BL, i muszę toto przystosować do 3.3v.
    I potem spróbuję zapodać soft do PLC.

    > Przy kompensacji na DS pomiary dalej są robione przez ADC w procku. Dlatego dlatego
    jest tam wątek o kalibracji potencjometrami. Dlatego ver.2 jest lepsza bo tam
    wszystko jest brane cyfrowo z MAX'ów.
    > 2m

    Pytanie jest tylko, czy ta walka jest sensowna. Pewnie, że to daje
    lepszy pomiar, ale nic to nie zmienia w sprawie braku dobrej cyrkulacji
    powietrza w środku chociażby, kwestii pracy w cyklach raz za razem itp,
    o czym kiedyś pisałem już.

    No walczę z tym, bo dobrze by było żeby jakkolwiek sensownie to
    zadziałało (bez modyfikacji to się imo nadaje do pieczenie tostów tylko
    ). Ale, od kiedy poczytałem o lutowaniu w oparach, to mam takie marzenie
    żeby sobie taki aparacik zrobić, bo z piekarnika z grzałkami IR dużo
    lepiej nie będzie...

    No dobra, walczę dalej.

  • 22. Data: 2015-03-15 01:47:35
    Od: 2m <m...@g...com>

> [...]
    > ). Ale, od kiedy poczytałem o lutowaniu w oparach, to mam takie marzenie
    > żeby sobie taki aparacik zrobić, bo z piekarnika z grzałkami IR dużo

    Gdybyś przejrzał dyskusje na githubie to myślę, że miałbyś więcej wiary :).
    Chłopcy zrobili sporo testów (można rejestrować cykl po RS232)
    Zerknij tu:
    https://github.com/UnifiedEngineering/T-962-improvem
    ents/issues/60
    i tu https://github.com/UnifiedEngineering/T-962-improvem
    ents/issues/60
    Co do cyrkulacji to gdzieś słyszałem, że cyrkulacja i IR to kłopoty.
    Pewnie, że nie zrobisz z tego pieca mercedesa ale jeśli go masz to może warto go
    zmodować.
    Co do lutowania w oparach - od 5 lat produkcyjne serie lutuję w ten sposób (PbFree).
    Jest OK. Ale babole też się zdarzały. Reszta też ma znaczenie: pasta, szablon itd.
    Znam człowieka, który zmajstrował piec parowy. W tej chwili chyba robi pierwsze
    próby. Wierz mi nie jest to proste.
    2m

  • 23. Data: 2015-03-15 02:12:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 14 Mar 2015 21:14:29 +0100, Maks napisał(a):
    > Na przyszłość: termoglut bardzo nerwowo reaguje na izopropanol. Robi się
    > kruchy, i łatwo go oderwać. Możliwe że izopropanol go trochę rozpuszcza
    > więc trzeba uważać na styki.
    > Już nie pamiętam kto mi pokazał jako pierwszy, ale bardzo mu za to
    > dziękuję :)

    Hm, ten termoglut to ma byc PE/PP, on nie powinien byc wrazliwy na
    alkohol. Ba - izopropanol w takich butelkach sie sprzedaje.

    Cos tam jeszcze jest w tym glucie ?

    J.

  • 24. Data: 2015-03-15 03:49:24
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Gdybyś przejrzał dyskusje na githubie to myślę, że miałbyś więcej wiary :).
    > Chłopcy zrobili sporo testów (można rejestrować cykl po RS232)

    no dobra, zobaczymy :)

    > Co do cyrkulacji to gdzieś słyszałem, że cyrkulacja i IR to kłopoty.

    Może i tak, cholera wie. Jest kwestia, jak tu wygląda transmisja ciepła,
    czy aby w tym przypadku nie jest tak, że zamiast od gorącego powietrza,
    to głównie energia jest gromadzona w elementach (niestety) przez
    pochłaniania IR.

    To może należałoby w ogóle promienniki zasłonić, i zrobić właśnie lepszą
    cyrkulację ??

> [...]
    szablon itd.
    > Znam człowieka, który zmajstrował piec parowy. W tej chwili chyba robi pierwsze

    no pewnie nie jest. Prosto to wygląda w teorii :)

  • 25. Data: 2015-03-15 12:48:18
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Sunday, March 15, 2015, 2:12:55 AM, you wrote:

    > Hm, ten termoglut to ma byc PE/PP,

    To odpad z produkcji PP/PE a nie PP/PE...

    > on nie powinien byc wrazliwy na alkohol.

    Niekoniecznie.

    > Ba - izopropanol w takich butelkach sie sprzedaje.

    Z odpadów z produkcji PP/PE?

    > Cos tam jeszcze jest w tym glucie ?

    Czego nie ma - wyższych polimerów.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 26. Data: 2015-03-16 12:43:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał
    Hello J.F.,
    >To odpad z produkcji PP/PE a nie PP/PE...

    Z produkcji czyli reaktora, czy z przetworstwa i np scinki z
    wtryskarki ?

    >Niekoniecznie.

    >Z odpadów z produkcji PP/PE?

    >Czego nie ma - wyższych polimerów.

    Czyli co - to krotkolancuchowe PP/PE ?

    Wydaje mi sie ze nadal nie powinno byc wrazliwe ..

    J.

  • 27. Data: 2015-03-16 12:52:35
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Monday, March 16, 2015, 12:43:30 PM, you wrote:

    > Z produkcji czyli reaktora,

    Z tego co wiem - tak.

    > czy z przetworstwa i np scinki z wtryskarki ?

    To wraca na początek linii...

    > Czyli co - to krotkolancuchowe PP/PE ?

    I śmieci z produkcji...

    > Wydaje mi sie ze nadal nie powinno byc wrazliwe ..

    Ale jednak jest nietrwałe. I nie trzeba alkoholu nawet - światło też
    rozwala :(

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 28. Data: 2015-03-16 13:14:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ..
    Hello J.F.,
    >Z tego co wiem - tak.

    >I śmieci z produkcji...

    Hm, wiele tam nie powinno byc. Zanieczyszczenia z etylenu i resztki
    katalizatora ... o ile nie ma ich tyle samo co z "pelnowartosciowym"
    PE/PP.

    >Ale jednak jest nietrwałe. I nie trzeba alkoholu nawet - światło też
    >rozwala :(

    UV rozwala wiele tworzyw.

    Hm ...
    http://www.pattex.pl/pl/produkty/klej-termotopliwy.h
    tml

    jest do tego karta charakterystyki
    Baza: kopolimer octanu winylu i etylenu, zywice weglowodorowe

    CAS: 64742-47-8 Destylaty lekkie obrabiane wodorem (ropa naftowa) <
    3%
    Nie wiem jak inne, ale to zdecydowanie nie jest PP/PE, ani chyba odpad
    od produkcji PP/PE.

    google znajduje wiecej kart, i chyba wszystkie sa na EVA
    (ethylene-vinyl-acetate)

    Zreszta przy tej cenie - to nie musi byc odpad :-)

    J.

  • 29. Data: 2015-03-16 13:31:05
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Monday, March 16, 2015, 1:14:59 PM, you wrote:

    [...]

> [...]
    tml
    > jest do tego karta charakterystyki
    > Baza: kopolimer octanu winylu i etylenu, zywice weglowodorowe

    Też sobie wybrałeś przykład. Termoglutów jest całe mnóstwo, o różnych
    właściwościach. Typowy, chiński, najtańszy termoglut to odpadowy
    PE/PP.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 30. Data: 2015-03-16 14:00:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał
    Hello J.F.,
    tml

    >Też sobie wybrałeś przykład. Termoglutów jest całe mnóstwo, o różnych

    pierwszy z googla.
    Ale kilka nastepnych podaje to samo.

    >właściwościach. Typowy, chiński, najtańszy termoglut to odpadowy
    >PE/PP.

    Moze ... a karte charakterystyki masz ?

    Takiego to jednak IMO izopropanol nie powinien ruszac :-)

    J.