  • 1. Data: 2023-08-16 13:46:36
    Temat: nagły wzrost zużycia pradu
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    w domu, z 180kWh na 360kWh

    Chyba zbiegł się z tym kiedy juzer zrobił czyste zwarcie miedzyfazowe
    które wywaliło korki w Enerdze. Przyjechał patrol.

    Potem niby wszystko w domu w rozdzielnicy zostało przejrzane i
    doprowadzone do porządku.

    Kable leżące w kałużach na tarasie zostały zaizolowane i podwiązane.

    Czy licznik mógł dostać?

    Czy taryfy nocne sa na cały dom czy na poszczególne fazy?
    Może fazy zostały zamienione miejscami tania z drogą?

    wszelkie pomysły nawet dziwne, mile widziane

    FUT na pl.misc.budowanie

    --
    Piter

  • 2. Data: 2023-08-16 14:25:36
    Temat: Re: nagły wzrost zużycia pradu
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 16 sierpnia 2023 o 13:46:34 UTC+2 PiteR napisał(a):
    > w domu, z 180kWh na 360kWh

    Ale co to jest, miesięcznie, 2- miesięcznie, 6-miesięcznie?
    W jakiej taryfie?

    No ale nawet w G12/G12W licznik pokazuje 3 zużycia - sumacyjne, "dzienne" oraz
    "nocne",
    gdzie sumacyjne="dzienne"+"nocne".
    Może nie tam gdzie trzeba patrzy?

    Obstawiam, że jednak miesięczne, ja mam w mieszkaniu ~200kWh/miesiąc, wliczając
    płytę kuchenną ceramiczną - gazu niet.
    W domu też zakładam, że nie ma gazu (sprawdzić, czy nie Wassermann, pamięta
    ktoś jeszcze "krakowski tymczasowy gazociąg na osiedle Wassermanna" - heh, a może je
    tak posmoleńsko-śmiertnie nazwali?).

    No bo raczej zima się nie zaczęła, pewnie prądem też nie grzeją.
    Ale może odwrotnie, zaczęło się lato i klima ruszyła?
    Niestety bez rekuperacji zwykle.

    > Chyba zbiegł się z tym kiedy juzer zrobił czyste zwarcie miedzyfazowe
    > które wywaliło korki w Enerdze. Przyjechał patrol.

    Jak zrobił to zwarcie?

    > Potem niby wszystko w domu w rozdzielnicy zostało przejrzane i
    > doprowadzone do porządku.

    Może właśnie teraz jest porządek?
    Ciekawe, czy jedna faza mogła omijać licznik?

    > Kable leżące w kałużach na tarasie zostały zaizolowane i podwiązane.
    >
    > Czy licznik mógł dostać?

    To pierwszy miesiąc? jak wygląda to w kolejnym?

    > Czy taryfy nocne sa na cały dom czy na poszczególne fazy?

    To zależy ile masz liczników.

    > Może fazy zostały zamienione miejscami tania z drogą?
    > wszelkie pomysły nawet dziwne, mile widziane

    No to już był bardzo dziwny.

  • 3. Data: 2023-08-16 14:27:03
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    > No to już był bardzo dziwny.

    Tym bardziej, że podajesz wzrost zużycia w kWh, a nie w złotówkach.
    Choć prawdziwy wzrost w złotówkach to dopiero po wyborach będzie.

  • 4. Data: 2023-08-16 14:40:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 16 Aug 2023 12:46:36 +0100, PiteR wrote:
    > w domu, z 180kWh na 360kWh
    > Chyba zbiegł się z tym kiedy juzer zrobił czyste zwarcie miedzyfazowe
    > które wywaliło korki w Enerdze. Przyjechał patrol.

    A skąd wiesz, że było 180kWh? I kiedy?

    > Potem niby wszystko w domu w rozdzielnicy zostało przejrzane i
    > doprowadzone do porządku.
    >
    > Kable leżące w kałużach na tarasie zostały zaizolowane i podwiązane.
    >
    > Czy licznik mógł dostać?

    Jesli tak nagle zmienil wskazanie ze 180 na 360kWh, to mógł i nawet
    oberwał.

    Ale ... w ciagu 24h to tylko 7.5kW.
    Kable w wodzie mogły być tego przyczyną, ale ... duzo wody odparowało.

    Zabezpiecz dowody, sprawdz licznik ... i pros o wymianę, jesli źle
    liczy.

    > Czy taryfy nocne sa na cały dom czy na poszczególne fazy?

    na cal dom/licznik/wszyskie fazy.

    > Może fazy zostały zamienione miejscami tania z drogą?

    J.

  • 5. Data: 2023-08-16 14:41:00
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 16 Aug 2023 05:25:36 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski

    > Jak zrobił to zwarcie?

    Stawiam na szpadel albo wiertarkę.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 6. Data: 2023-08-16 18:42:24
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:bb6aec7c-5c08-4c68-8f69-91915490a276n@googlegr
    oups.com>
    user Dawid Rutkowski pisze tak:

    > Ale co to jest, miesięcznie, 2- miesięcznie, 6-miesięcznie?
    > W jakiej taryfie?

    Ciężko się było dowiedzieć bo tak się wku rachunkiem, że znowu coś z
    prądem się dzieje. Myślę, że to poprzedni i ostatni miesiąc.

    > No ale nawet w G12/G12W licznik pokazuje 3 zużycia - sumacyjne,
    > "dzienne" oraz "nocne", gdzie sumacyjne="dzienne"+"nocne".
    > Może nie tam gdzie trzeba patrzy?

    aha

    > Obstawiam, że jednak miesięczne, ja mam w mieszkaniu
    > ~200kWh/miesiąc, wliczając płytę kuchenną ceramiczną - gazu niet.

    ok

> [...]
    >
    > No bo raczej zima się nie zaczęła, pewnie prądem też nie grzeją.
    > Ale może odwrotnie, zaczęło się lato i klima ruszyła?

    czyściochę, miedź do miedzi, L1 z L2 400v, bum!

    > Może właśnie teraz jest porządek?
    > Ciekawe, czy jedna faza mogła omijać licznik?

    nie nie

    > To pierwszy miesiąc? jak wygląda to w kolejnym?

    > To zależy ile masz liczników.

    aha

    > No to już był bardzo dziwny.

    Powiem Wam później co wyszło. Sprawę zbada Energa.

    --
    Piter

  • 7. Data: 2023-08-16 18:46:32
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:1owqa32n0qvb7$.a66btcvnrsih$.dlg@40tude.net>
    user J.F pisze tak:

    > Jesli tak nagle zmienil wskazanie ze 180 na 360kWh, to mógł i
    > nawet oberwał.

    aha

> [...]
    > odparowało.
    >
    > Zabezpiecz dowody, sprawdz licznik ... i pros o wymianę, jesli źle

    no już zostało zgłoszone.

    > na cal dom/licznik/wszyskie fazy.

    aha to ważne, nie wiedziałem tego dokładnie.

    --
    Piter

    poczekaj kawalerze! cyganka powróży przyszłość
    waszego czołgu.

  • 8. Data: 2023-08-16 19:20:56
    Od: M M <m...@g...com>

    Może mógł w wyniku tego zwarcia częściowo odparować rezystor - bocznik pomiaru prądu
    w liczniku?
    Nie spalił się całkowicie (byłaby przerwa i brak fazy - albo i nie, jeśli po stronie
    wtórnej przekładnika), ale rezystancja wzrosła i zawyża pomiar?

  • 9. Data: 2023-08-17 02:37:30
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:e3cf4fa3-a880-4a6b-9933-6c1e44bd5bdbn@googlegr
    oups.com>
    user M M pisze tak:

    > Może mógł w wyniku tego zwarcia częściowo odparować rezystor -
    > bocznik pomiaru prądu w liczniku?

    tam chyba gruba sztaba siedzi?

  • 10. Data: 2023-08-21 23:33:18
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:XnsB062B41FDEA10PanElektronik@127.0.0.1>
    user PiteR pisze tak:

    > Powiem Wam później co wyszło. Sprawę zbada Energa.

    przyszedł facio, nic nie znalazł, licznik sprawny

    podobno urządzenia przemierzył miernikiem izolacji

    jeździć obserwować, radio głośniej

    --
    Piter