    Subject: Re: naprawa monitora PC, zmiana świetlówki na LED-y
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Killer2 <o...@o...com>
    Date: Sun, 21 Feb 2016 07:48:56 +0100

    W dniu 2016-02-20 o 22:39, ToMasz pisze:
    > witam
    > mam dostać w łapki stary monitor, który działa tylko kilka sekund.
    > Szukałem tego uszkodzenia i albo kondensatory, albo świetlówka (ze
    > wskazaniem na to drugie uszkodzenie, bo nie zależy od temperatury)
    > monitor mi pasuje w pewną dziurę, ma bardzo małe brzegi a będzie pełnił
    > rolę monitora do podglądu monitoringu, kamer.
    > Zastanawiam się więc, czy w miejsce tych świetlówek dałoby się wstawić
    > diody? Najtańsze taśmy. w nosie mam odwzorowanie barw, nawet
    > równomierność i natężenie podświetlenia - byle było widać jak ktoś coś
> [...]

    wykonalne ale nie warto, będzie problem z regulacją jasności, poza tym
    ccfl lepiej świeci więc jak już lepiej kupić nowe lampy i monitor
    zacznie świecić jak nowy (robiłem)

    a tak na marginesie to objaw zużytych świetlówek : monitor startuje od
    koloru mocno różowego - no chyba że któraś jest pęknięta, chociaż wśród
    wielu monitorów jakie naprawiałem może 2 sztuki miały zużyte świetlówki,
    szczególnie pamiętam takiego IBMa 15" świecił na różowo za chwile gasł a
    po wsadzeniu nowych lamp piękniutki obraz jak nówka z fabryki

    btw problem to albo zimny lut albo trafo albo tranzystor

    btw2 ostatnio wywaliłem na śmieci 2 sprawne monitory do podglądu (19"
    Dsub analog AUDIO VIDEO IN) bo nie było chętnych za zakup

    na allegro jest tego nawalone na tony 15 17 19, jak ktoś chce to warto
    kupić np używaną 19" polizingowa, wymienić CCFLy na nowe + kondensatory
    i ma się praktycznie nowy monitorek który posłuży lata

    LEDY to SYF psujący oczy ze względu na widmo wchodzące w niskie
    niebieskie męczące światło