  • 11. Data: 2017-04-21 02:27:06
    Temat: Re: niebieska dioda
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    JaNus pisze:

    > Jeżeli to nie chodzi o zużycie prądu, to pokryj diodę farbą, np.
    > lakierem do paznokci. Ale ten zazwyczaj jest dość transparentny, to
    > trzeba by kilka warstw położyć...

    Papier będzie idealny, na kropelkę.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 12. Data: 2017-04-21 04:40:23
    Od: Miller Artur <n...@d...com>

    W dniu 2017-04-21 o 02:27, AlexY pisze:

    > Papier będzie idealny, na kropelkę.

    a nie lepiej puścić 500mA?

    ;-)

    a.

  • 13. Data: 2017-04-21 07:35:19
    Od: "V.L.Pinkley" <f...@g...com>

    użytkownik niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU napisał:
    > mam takie słabo inteligenckie pytanie,
    > nie ogarniam niebieskich diód...
    >
    > puściłem przez jedną niebieską diodę 20mA
    > wali po oczach ostro...
    > puściłem przez jedną niebieską diodę 10mA
    > wali po oczach ostro...
    > puściłem przez jedną niebieską diodę 5mA
    > wali po oczach ostro...
    >
    > ile mam puścić, żeby świeciła ale nie waliła po oczach?

    Karolu widzę bierzesz się za poważne rzeczy, może te diody z soczewka dyfuzyjną
    tak po oczach nie dają. I pamiętaj, kalkulatory:
    http://piotrsperka.info/category/asystent-elektronik
    a/

    Poza tym gamma, gdybyś np. telebimy robił:)
    https://youtu.be/Apzv4uRgJ1Y

    Albo w. skrócona:
    https://cdn-learn.adafruit.com/assets/assets/000/019
    /254/medium800/components_corrected.png?1409276575

  • 14. Data: 2017-04-21 09:24:26
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Miller Artur" <n...@d...com> napisał w wiadomości

    > a nie lepiej puścić 500mA?

    https://www.youtube.com/watch?v=lxUBDTwmBA0 3:00 (właściwy moment 3:05)
    https://www.youtube.com/watch?v=EbUC1aGOjHI 4:14
    :)

    --
    I śmiech niekiedy może być nauką,
    Kiedy się z przywar, nie z osób natrząsa(...)

  • 15. Data: 2017-04-21 09:27:05
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 20.04.2017 o 18:37, niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU pisze:
> [...]
    > puściłem przez jedną niebieską diodę 5mA
    > wali po oczach ostro...
    >
    > ile mam puścić, żeby świeciła ale nie waliła po oczach?

    Potencjometru nie masz? Najlepiej sprawdzić praktycznie, wzrokowo to
    jest indywidualna sprawa, czy wali czy nie.

  • 16. Data: 2017-04-21 10:11:03
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 21 Apr 2017 09:27:05 +0200, Cezary Grądys napisał(a):

> [...]

    Wzrok ma czułość w przybliżeniu wykładniczą, więc powinieneś stopniować
    prąd tak: 20 mA, 2 mA, 0,2 mA, 0,02 mA. Dostrzegałbyś wyraźną zmianę
    jasności.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 17. Data: 2017-04-21 11:43:14
    Od: "V.L.Pinkley" <f...@g...com>

    użytkownik HF5BS napisał:

    > https://www.youtube.com/watch?v=lxUBDTwmBA0 3:00 (właściwy moment 3:05)
    > https://www.youtube.com/watch?v=EbUC1aGOjHI 4:14
    > :)

    Tak, to elektronika. Co innego mechanika, tam już trudniej popsuć.
    https://youtu.be/dq6T5BojXc8?t=23s

  • 18. Data: 2017-04-21 15:58:54
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "V.L.Pinkley" <f...@g...com> napisał w
    wiadomości news:cc3df5f6-3369-43dd-b8cd-647d21a625bf@googlegrou
    ps.com...
    użytkownik HF5BS napisał:

    > Tak, to elektronika. Co innego mechanika, tam już trudniej popsuć.
    > https://youtu.be/dq6T5BojXc8?t=23s

    Aussie50 nie tylko to rozwala, cała farma filmów, a z mechaniki - hasło
    "engine runaway", "Diesel runaway", "engine blow", a najlepiej, mając TDI,
    wpsikać WD40 do dolotu i spier..ć, jeśli się zdąży.
    http://joemonster.org/art/16972.
    I dla uśmiechu
    http://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/jak-nie-naprawia
    c-samochodu-25-przykladow/ykmbx
    :)

  • 19. Data: 2017-04-21 16:35:39
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A co sie moze w sprawnym stac? Rozbieganie sie dizli wynika z ich zlego stanu
    technicznego. Jak jest czas to wystarczy zatkac dolot powietrza i zgasnie.

  • 20. Data: 2017-04-21 16:47:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości
    >A co sie moze w sprawnym stac?

    Nauczylbys sie wreszcie poprawnie cytowac, bo tak to nie wiadomo do
    czego sie odnosis.

    >Rozbieganie sie dizli wynika z ich zlego stanu technicznego.

    Teraz to moze byc i z powodu zlego dzialania programu :-)
    Niby program sprawdzony, zawsze dziala dobrze.

    Byla mowa jednak o WD40, to sie chyba moze zle skonczyc.
    Tylko na moj gust trzeba duze opakowanie.
    Takie amerykanskie, litrowe :-)

    >Jak jest czas to wystarczy zatkac dolot powietrza i zgasnie.

    Gorzej jak np jedziesz 130km/h ... i jeszcze w automacie :-)

    J.