    From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: niemieckie autostrady platne
    Date: Tue, 31 Mar 2015 14:07:06 +0200

    Hello przemek,

    > --Tam zrobili analizę opłacalności, co się bardziej opłaca (jak
    > egzekwować opłaty) i ile tych opłat zeżre dystrybucja.
    > u nas tez zrobili i wyszlo ze z winietkami to szwagier nie zarobi :-)
    > --Wybrali opcję najmniej upierdliwą i najtańszą.
    > ich szwagier jest mniej chciwy od naszego ?
    > --A w PL - najbardziej upierdliwą (bramki i kolejki) i najdroższą.
    > aby wszystkim zylo sie lepiej
    > --Ot i czym się różni styl myślenia Niemców od Polaków (mam na myśli ekipy
    decyzyjne).

    > to sie nazywa demokracja, Frau Merkel przeciez mogla wyciac taki
    > numer (jak niejaki Donald T.) ale bylo jasne ze w nastepnych
    > wyborach znajdzie sie ponizej progu wyborczego ... tymczasem w
    > Bolandzie taki numer przechodzi bez mydla ba wszystkie autorytety
    > nawoluja aby obywatel jeszcze bardziej sie pochylil nadstawiajac
    > pokornie 4-litery ... "panstwo istnieje teoretycznie" - cytujac klasyka

    Po raz kolejny - BYŁA PROPOZYCJA WINIETEK! Kulawa i do dyskusji ale
    była. Została zjebana z góry na dół i na odwrót przez absolutnie
    wszystkich. Nie doszło do jakiejkolwiek dyskusji, był ogólnonarodowy
    wrzask, dlaczego ktoś kto jeździ raz na rok ma płacić za winietkę.
    Wtedy wręcz ŻĄDANO bramek, argumentując, że pół świata ma bramki i
    jest cacy.

    Po aferze Winietou żaden rozsądny polityk nie odważył się zaproponować
    winietek w jakiejkolwiek formie.

    --
    Best regards,
    RoMan