    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <mg95v6$9ag$1@node1.news.atman.pl> <mg96n9$9h2$2@node1.news.atman.pl>
    <mgau5r$4pl$1@node1.news.atman.pl> <mgb3ju$bfi$1@node1.news.atman.pl>
    <mgbp77$2n3$1@node1.news.atman.pl> <mgdaqv$ko8$1@node1.news.atman.pl>
    <mgdigf$vct$1@node2.news.atman.pl> <mgdrdl$7jj$1@node1.news.atman.pl>
    <mge4ah$hcn$1@node2.news.atman.pl> <mgeeen$sbc$1@node2.news.atman.pl>
    <mgfueg$cen$1@node2.news.atman.pl>
    <552bca19$0$8381$65785112@news.neostrada.pl>
    <mggpci$atm$1@node2.news.atman.pl>
    <1ppfhqwurn0i6.4oz0jetyw8my$.dlg@40tude.net>
    <mgjeuk$3jh$1@node2.news.atman.pl>
    <552d501c$0$8381$65785112@news.neostrada.pl>
    <mgjm1d$bam$1@node2.news.atman.pl>
    Subject: Re: niemieckie autostrady platne
    Date: Tue, 14 Apr 2015 20:44:51 +0200

    Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości
    grup

    >Oj, ciężarowy chyba płaci więcej niż 2x stawka osobówki.

    ciezarowe sa rozne, mniejsze, wieksze, usrednilem.
    W sumie to takiego tira i 5000 nie powinno przerazac ... tylko jak
    ktory ma krotsze kursy to powie "a ja nie potrzebuje".

    >Jak drugie tyle co zgarnia z winietek, o co Ci chodzi?
    >Jeśli to co zgarnia z winietek mu wystarcza na odsetki, to i zapłata
    >z funduszu nie może być wyższa.

    Ale droga kosztuje 16gr/km, a odsetki drugie 16gr/km.
    Kierowca ma placic 32gr, czy rzad ma doplaci te 16 ?

    >Pewnie mają mniej samochodów, więc można się spodziewać, że u nas
    >sprzeda się więcej.
    >Zwłaszcza że tranzyt z Wschodu na Zachód chyba rzadziej idzie przez
    >Czechy.

    To pamietaj juz mielismy - rzad zbieral 100 zl z winietki za dwa dni,
    a jednemu Kulczykowi placil ~150 zl za przejazd..

    >Nikt nie proponował ich zniesienia w zamian za winietki.
    >Nikt na kogo można było zagłosować.

    No to zaglosowales za bramkami i je masz :-)

    >Co Ty chcesz fundować tirowcom winietkę za 300 zł za auto?
    >Chyba na jeden przejazd, a nie na rok.
    >Weź zobacz ile kosztują przejazdy tirów u sąsiadów.

    No ale sasiedzi maja platne za kilometr.
    Tylko zrobili to bezbramkowo ... my juz zreszta tez.

    O, viatoll przynosi ~1.3 mld rocznie.
    http://www.biznes.newseria.pl/news/przychody_z_syste
    mu,p1315009912
    troche malo, osobowe musza duzo doplacic, 200zl rocznie, i winieta
    obowiazkowa jak za Pola :-)

    J.