  • Data: 2010-01-30 13:51:10
    Temat: Re: no to ile czasu matlab mnozy te duze macierze?
    Od: bartekltg <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 30 Sty, 06:33, Mariusz Marszałkowski <m...@g...com> wrote:

    > Na co dzien mierze czasu roznych wersji programu. Czasami
    > po innej kolejnosci wcielania naglowkow kod jest 20% szybszy/
    > wolniejszy :)

    Czary.
    :)

    > Tajemna nie, ale uzytkownik kompilatora musialby wiedziec
    > naprawde bardzo duzo, aby przewidzec ze kod dodatkowo
    > obciazony pomiarem czasu (tym dla profilera) zadziala
    > szybciej. Bez tej wiedzy trzeba sprawdzic milion kombinacji
    > opcji i wybrac najszybsza :)

    Zawsze wydawalo mi sie, ze to ma wiedziec kompilator.
    Czlowiek ma mu jedynie sugerowac, dawac wskazowki
    -f_optymalizuj_ile_sie_da -fwole_kod-szybszy_niz_mniejszy(*).
    -f_nie_zalezy_mi_na_czasie_kompilacji_rob_dowolne_sz
    tuczki

    Z, tym, ze przy (*) ine ma to byc naiwne rozwijanie czego sie da,
    kompilator powinien tez wiedziec, ze nieraz kod mniejszy bedzie
    szybszy.

    > Ciekawe, w moich pomiarach rzadko VC wygrywa. Ale raz
    > widzialem jak VC wygenerowal kod az dwa razy szybszy.

    > Raczej nie pomoge, osobiscie uzywam go tylko w
    > najprostszy sposob:
    > g++ -O3 -march=native -mtune=native -fomit-frame-poionter -fprofile-
    > generate[use] *.cpp

    > Pod poniższym linkiem jest 50 stron o opcjach optymalizacji :)
    >
    > http://gcc.gnu.org/onlinedocs/gcc-4.4.3/gcc/Optimize
    -Options.html#Opt...

    50 stron. Zeby dosignac wersje z wylikanymi opacjami:)

    Prawde mowiac, budujac konkretne programy pewnie siega sie
    po cos w rodzaju intelowskiego kompilatora cpp ktory bedzie
    jeszcze szybszy.

    > Przy mnozeniu macierzy najbardziej ciekawia mnie opcje:
    > -floop-block
    > l1-cache-size

    Na oko robi to to, co my zrobilismy recznie.
    Moze robi to lepiej, trzeba bedzie kiedys sprawdzic.

    pozdrawiam i koncze (chyba sie na razie temat wyczerpal)
    bartekltg