eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodynowe auto za 60-70 tys. zł › Re: nowe auto za 60-70 tys. zł
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Shrek <u...@d...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: nowe auto za 60-70 tys. zł
    Date: Wed, 10 Aug 2011 18:29:25 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 34
    Message-ID: <j1ublv$6ts$1@inews.gazeta.pl>
    References: <j1gtio$q4t$1@news.onet.pl> <j1hqfs$rm9$1@inews.gazeta.pl>
    <j1jjck$cd6$1@news.onet.pl> <j1k7jt$elv$1@inews.gazeta.pl>
    <j1k80g$3ou$1@news.onet.pl> <j1luik$kts$1@inews.gazeta.pl>
    <j1lvuk$vnv$1@news.onet.pl> <j1m66i$ef0$1@inews.gazeta.pl>
    <j1m6g9$r37$1@news.onet.pl> <j1md69$4dt$1@inews.gazeta.pl>
    <j1mgk7$64q$1@news.onet.pl> <j1ohak$63t$2@polsl.pl>
    <j1ohe6$upk$1@news.onet.pl> <j1om99$5vk$2@polsl.pl>
    <j1p6u6$9uj$1@inews.gazeta.pl> <j1p7hm$b26$1@polsl.pl>
    <j1p876$dua$1@inews.gazeta.pl> <c1.01.3RXpDC$0UZ@mike.oldfield.org.pl>
    <j1pcgr$qqh$1@inews.gazeta.pl> <c1.01.3RXqD8$0Ud@mike.oldfield.org.pl>
    <j1pfac$638$1@inews.gazeta.pl> <c1.01.3RYTS6$0Uj@mike.oldfield.org.pl>
    NNTP-Posting-Host: 83.142.196.43
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1312993791 7100 83.142.196.43 (10 Aug 2011 16:29:51 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 10 Aug 2011 16:29:51 +0000 (UTC)
    X-User: lskorupka
    In-Reply-To: <c1.01.3RYTS6$0Uj@mike.oldfield.org.pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; WOW64; rv:5.0) Gecko/20110624
    Thunderbird/5.0
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2391437
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2011-08-09 23:35, Adam Płaszczyca wrote:

    >> A możesz jaśniej?
    >
    > Cały myk polega na tym, że silnik pracuje najoszczędniej (zużycie
    > paliwa/moc) w okolicach momentu maksymalnego.

    Zasadniczo trzecia prawda. Jak masz Vteca (a sporo, jak nie większość
    współczesnych silników benzynowych coś takiego ma - mniejsza o nazwę)
    to owszem ma spory moment na Vtecu - wiekszy niż normalnie, ale paliwko
    chleje jak pijak jabola;)

    > Przy tych prędkościach opór
    > powietrza nie gra tak wielkiej roli, za to przy ruszaniu dynamicznym silnik
    > pracuje w obszarze o większej sprawności.

    Tylko tu teoria rozmija się z praktyką - jak głaszczę pedał gazu to
    znacznie mniej spali niż jak zdecydowanie depczę. Zresztą w przyszłym
    tygodniu brat pożycza auto, a ma niezrozumiałą dla mnie manierę turlania
    się - okaże się, że da się moim autem zejść poniżej 8l gazu w trasie;)

    > Rozpędzając magazynujesz energię
    > w rozpędzonej masie samochodu. I masz krótką prace silnika w zakresie dość
    > dobrej sprawności i potem się turlasz, praktycznie bez gazu.

    Tylko czemu jak mówią Rosjanie praktyka jebie teorię;)

    > A jak w wersji kapeluszniczej, to cały czas naaaaapędzasz, tylko przy
    > niskiej sprawności silnika. W sumie energii musisz zużyć podobną ilośc, za
    > to w drugim wariancie jej wytworzenie będzie przy niższej sprawności.

    Tyle teoria - też chciałbym, zeby działała... ale praktyka nie chcę:(

    Shrek.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: