    From: Shrek <u...@d...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: nowy egzamin
    Date: Sat, 31 Dec 2011 19:24:01 +0100
    <4ef9f2a4$0$1216$65785112@news.neostrada.pl>
    <jdd00m$35o$1@inews.gazeta.pl>
    <4efa0460$0$1213$65785112@news.neostrada.pl>
    <jdg1g2$8eo$1@inews.gazeta.pl>
    <e2x5xlqye9t8.1wvzqh6ppncfd$.dlg@40tude.net>
    <c1.01.3TDg5t$0kx@mike.oldfield.org.pl>

    On 2011-12-29 19:52, Adam Płaszczyca wrote:

    > Jest.

    > A poprzedzający Cie na jakim odcinku zahamuje? Nie stanie przecież w
    > miejscu.

    Wystarczy, że ominie w ostatniej chwili przeszkodę na swoim pasie - ona
    hamować już nie musi. Raz tak miałem - jechałem za dostawczakiem -
    normalnie poginałem 110@70 lewym pasem, ale padało, zimówki założyłem a
    jeszcze +10 było mokro, to i się można na zimówkach poślizgnąć. Myślę
    nie będę kozaczył, pojade prawym 80. No i jedzie sobie dostawczak, obok
    niego na lewym też coś. Dostawczak przyspiesza, ja na szczęście nie. Jak
    już wyprzedził tego zawodnika na lewym, to błyśnięcie kierunku w lewo
    (jedno) i moim oczom ukazuje się karetka stojąca na bombach na mojej
    drodze. Miałem więcej szczęści niż rozumu, do czego walnie przyczynił
    się koleś jadący za mną na lewym pasie - jak zobaczył co się święci, to
    dał po heblach. Ja dałem na lewy pas, nawet nie sprawdzając czy nic tam
    nie ma. Takie rzeczy uczą pokory a nie klepanie w klawiature, że jak 99%
    kierowaców jeżdzę lepiej niż średnia.

    Ja byłem głupi, kierowca dostawczaka nie mądrzejszy. Całe szczęście, że
    facet na lewym pomyślał za mnie. Dobrze też, że za mną nic nie jechało,
    bo ja to nawet o kierunku poyślec nie zdążyłem (wrzuciłem odruchowo już
    w czasie manewru) i koleś miałby tą karetkę na swojej drodze bez żadnego
    ostrzeżenia.

    Więc tak - nawet jak poprzednik nie wyhamuje do zera w nieskończenie
    krótkim czasie, to w ułamku sekundy na jego miejscu może się pojawić
    stojąca przeszkoda.