  • 1. Data: 2013-04-17 00:27:31
    Temat: Re: odbior GPS wew mieszkania
    Od: Adam Dybkowski <a...@g...6c7o8m>

    W dniu 2013-04-16 09:34 Sergiusz Rozanski napisał(a):

    > Wymyślacie jak zrobić najdroższy zegarek naścienny? Sugeruję mechanizm
    > ze złota, platyny, srebra ;)
    >
    > Po za tym zarówno GPS jak i WIFI są energochłonne, a zegarek domowy chodzi
    > typowo na bateriach

    Chyba Twój.

    Ja bardzo sobie cenię wygodny odczyt w nocy budzika z 7-seg
    wyświetlaczach LED (marki DIY). I tak jest na stałe podłączony do prądu
    (w środku mam CR2032 do podtrzymania RTC) więc dorzucenie WiFi dużo mu
    by nie zmieniło.

    Wychodzi na to, że muszę wymodzić sobie nowy budzik, np. bazujący na
    Raspberry Pi A + WiFi dongle. Taniej się chyba nie da, bo gotowe
    malutkie moduliki WiFi (np. do Arduino) są jeszcze droższe.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 2. Data: 2013-04-17 11:02:41
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    Ja sobie bardzo cenię tykanie starego zegara, który co pół godziny
    uspokajająco bije, a na okrągłą godzinę wygrywa (też uspokajająco) Big Bena.
    Bez WiFi.
    Cenię też sobie nieposiadanie telewizora i błogą świadomość nieodbierania
    nonstop bardzo ważnych informacji nie mających żadnego znaczenia.
    Radzę spróbować.

  • 3. Data: 2013-04-18 20:22:00
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 17 Apr 2013 00:27:31 +0200, Adam Dybkowski napisał(a):

> [...]

    Pozwolę sobie tutaj odpisać bo starszych postów nie widzę: akurat w
    kwestii odbioru DCF to można się pozytywnie zdziwić. Odbiornik wcale nie
    musi być umieszczony blisko okna. Przeszkadzają inne urządzenia
    elektroniczne siejące zakłóceniami ale beton nie jest najmniejszym
    problemem. Przeniosłem ostatnio zegarek (moduł do montażu na panelu) DCF
    do piwnicy w bloku z wielkiej płyty i synchronizuje się bez problemów.
    Podobne obserwacje mam z pracy, gdzie niejeden elektroniczny licznik
    energii elektrycznej jest synchronizowany DCFem a znajduje się gdzieś w
    piwnicy.
    GG#2400455 ICQ#320399066