  • 1. Data: 2013-04-17 09:54:25
    Temat: Schemat odbiornika Webra Micro S4 35MHz szukam
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Odbiornik modelarski jak by co...

  • 2. Data: 2013-04-20 21:36:41
    Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to>

    On 04/17/2013 09:54 AM, 4CX250 wrote:
    > Odbiornik modelarski jak by co...

    Naprawiasz zdalnie czy wydymiony tak, że został węgiel?
    Bo to proste odbiorniki są i filozofii specjalnej w nich nie ma (starczy
    popatrzeć w noty układów które tam siedzą).
    Poza tym przy obecnych cenach odbiorników z podwójną przemianą i
    syntezą, to i tak nie ma sensu tego naprawiać czy przerabiać.

    Pozdrawiam

    Marek
    Jean-Baptiste Emmanuel Zorg

  • 3. Data: 2013-04-22 10:45:38
    Od: "4CX250" <t...@p...zarogiem.pl>

    Użytkownik "Marek Wodzinski" <m...@O...mamy.to> napisał w wiadomości

> [...]
    > Poza tym przy obecnych cenach odbiorników z podwójną przemianą i syntezą,
    > to i tak nie ma sensu tego naprawiać czy przerabiać.

    Już sobie poradziłem bez schematu.
    Przestroiłem go na 40MHz, obwody wejściowe poszło łatwo przestroić, kilka
    kondensatorów smd do wymiany i korekta rdzeni w filtrach ale okazało się że
    nowy kwarc na 40MHz nie chce pracować na 3 overtonie i pracował na
    podstawowej. Więc dorobić musiałem dodatkowo obwód rezonansowy i poszło.
    Owszem, prosta konstrukcja ale ze schematem zawsze to śmielej :)
    Co do cen to owszem, można kupić za 50-150zł przyzwoity odbiornik używany,
    czasem nowy, ale po co skoro w szufladzie leży nie używany. Sprawdzałem
    zasięg po przestrojeniu, w wolnej przestrzeni 600metrów serwa stabilne, na
    dalsze odległości nie chciało mi się już sprawdzać.

    Marek