  • Data: 2012-02-09 21:22:51
    Temat: Re: odchylenie standardowe online
    Od: "slawek" <s...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Roman W" <b...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    discussion-forums@vbzc20...
    > Regresja liniowa dziala przy zalozeniu, ze X znasz dokladnie.

    Aha, to niby skąd ja mam je znać? lol

    > No, a idealny to jeszcze pranie zrobi i upiecze szarlotke.

    Ktoś jednak musi pisać te programy dla pralek i piecyków.

    > Bzdura. Nieumiejetnosc odroznienia danych sensownych od bzdur (bo np.
    > komus sie woltomierz skrzywil) dyskwalifikuje badacza.

    I dlatego właśnie tzw. polska nauka to grajdoł: bo jak się komuś "woltomierz
    skrzywił" to się go naprawia - a nie wywala wyniki jakie niby nie pasują do
    założeń. (Czyli te, których eksperymentator nie rozumie.)

    Dla mnie jest to kompletnie niepojęte, ale w są jeszcze tu i owdzie
    miłośnicy cold fussion a'la Fleshman i Pons - potrafią być bardzo selektywni
    co do prezentowanych danych. I nieustannie "krzywią im się woltomierze" -
    uznają tylko te wyniki, które są właściwe, a właściwe są tylko te dobre, a
    dobre to są takie jakie sami przewidywali.

    > Moze kiedy badam UFO albo ksiegowosc w Lehman Brothels.

    Kiedy ty coś badasz, to masz jakieś pojęcie co i np. jaki będzie zakres
    danych (wystarczą double czy też nie?)

    Kiedy piszesz program jako profesjonalista, to nigdy nie wiesz, kto i do
    czego ten program zastosuje. I powinieneś być na tyle uprzejmy wobec
    przyszłych ewentualnych użytkowników, aby nie wywalał się ten program na
    byle jakich danych wprowadzonych z palca dla zabawy. A jeżeli już, to niech
    przynajmniej rzuca wyjątek a nie robi crash to desktop w biezdurno.