    Subject: Re: odpowiedzialny czujnik ruchu
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Sun, 29 Apr 2018 23:19:22 +0200

    W dniu 2018-04-29 o 22:41, ToMasz pisze:
    > kombinuję z alarmem na arduino. na najtańszych chińskich czujnikach
    > chyba hc 501 czy costam. choć mikrofalowych też próbowałem. niestety
    > wzbudzają sie same. te które widzą podwórko - dużo częściej, nawet
    > kilka razy na dobę. rozumiem, chiński szmelc. Ale z drugiej strony, na
    > to samo podwórko świeci lampa halogenowa z czujnikiem ruchu, opartym
    > na podonbym chinskim czujniku. Lampa się nie wzbudza sama! Próbowałem
    > dolutować kondensator na zasilanie, rezystor i kondenstaor na
    > wyjście... druciarstwo, a to ma być odpowiedzialny alarm. Czy możecie
> [...]

    Co to są czujniki odpowiedzialne? Co to jest odpowiedzialny alarm?

    Wbrew pozorom budowa systemu alarmowego to nie jest taka prosta sprawa i
    wymaga sporej wiedzy. Wiedzy zarówno o budowie i działaniu
    poszczególnych czujek jak i o tym co się dzieje w obiekcie i jak temu
    zapobiegać, a także jak działa centralka.

    Jeżeli to ma być system pewny w działaniu to zostaw w spokoju zabawki
    typu Arduino i zrób to z użyciem sprawdzonych, profesjonalnych systemów
    alarmowych i odpowiednich czujek. Sam dobór czujek wymaga sporej wiedzy.
    Trzeba wiedzieć jak one reagują i w którym kierunku. Jak ustawić czujki
    względem drogi poruszania się wykrywanej osoby oraz względem
    występujących w pomieszczeniu zakłóceń. Czujki mikrofalowe natomiast
    potrafią reagować na to co znajduje się za oknem, za drzwiami czy za
    ścianą, ponieważ większość tych materiałów jest przezroczysta dla tego
    typu czujek.

    Projektowanie systemu alarmowego zaczyna się od dokładnego opisania
    chronionego obiektu i występujących w nim zakłóceń i przeszkód oraz
    wszystkich możliwych dróg włamania.

    Na podstawie tego dopiero można dobrać odpowiednie czujki ruchu oraz
    miejsca ich zamontowania.

    Jeżeli robisz to na czyjeś zlecenie to sobie odpuść, bo się wtopisz, a
    system będzie sprawiał masę problemów.

    Jak chcesz, aby system był pewny w działaniu to trzeba zacząć od
    zdobycia wiedzy. Przysiąść nad literaturą i może za 2-3 miesiące
    będziesz już w stanie zbudować swój pierwszy system alarmowy w oparciu o
    gotowe, profesjonalne podzespoły, który będziesz testował przez kolejne
    miesiące i usuwał popełnione błędy.

    To co próbujesz zrobić z użyciem Arduino to zwykłe rzeźbienie w g....,
    które jest skazane na niepowodzenie. Należy to traktować tylko jako
    zabawę-rozrywkę, a nie prawdziwy system alarmowy.