  • Data: 2013-09-25 00:39:54
    Temat: Re: odzysk ciepła spalin
    Od: ZIWK <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-09-24 19:17, Arbiter pisze:
    > Chce odzyska ciep?o spalin silnika benzynowego wolnossacego na potrzeby
    > ogrzewania.
    > Obecnie wykorzystuje juz do ogrzewania ciep?o z wodnego uk?adu ch?odzenia
    > (cieplo z ch?odnicy).
    Jaki silnik (pojemność, moc) - czy pracuje ciągle, czy od czasu do czasu..
    Co grzejesz - pomieszczenie - małe duże, jak rozprowadzane ciepło, jak
    izolowane ściany, jak wentylowane ?

    > Czy ktos wie nawet orientacyjnie, ile % wydzielonego przy spalaniu ciep?a
    > idzie do uk?adu ch?odzenia , a ile % wypada spalinami?
    30-50% podają stare dane ...

    > Pytam bo mam ogrzewanie z ch?odnicy i ilo?c ciep?a nie w pe?ni spe?nia moje
    > potrzeby. Je?li do spalin trafia tyle samo ciep?a co do ch?odnicy to warto
    > pokusiae sie o odzyskanie. A je?li jest to np 3x mniej to nawet nie bede
    > walczy?.
    Nie odzyskasz 100% ciepła - ale jako dodatek do twojego ogrzewania z
    chłodnicy może być...
    Jeśli silnik jest stacjonarny to chłodnica może być znacznie
    przewymiarowana (nie chłodzi jej przepływ powietrza z ruchu pojazdu

    Napisz więcej - może być na priva - może coś innego się wymyśli

    --
    /\ Wojciech Smagowicz - Kraków /\
    /\ SzpachelSzmelcPussyWagen - Polo '93 /\