    Subject: Re: olej z tesco...
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: Trybun <c...@j...ru>
    Date: Wed, 13 Mar 2019 14:47:21 +0100

    W dniu 2019-03-13 o 13:00, JDX pisze:
    > On 2019-03-13 11:40, Trybun wrote:
    > [...]
    > Ano widzę. W marketach jest pełno chińskiego gówna, którego w zasadzie
    > nie nadaje się do użycia. Klucze do kół (tudzież inne), którymi nie da
    > się odkręcić nawet jednego koła bo pękają, wyciskacze do kartuszy z
    > silikonami, akrylami, itp., którymi nie da się wycisnąć nawet jednego
    > kartusza bo się wyginają w ręku, ramki do brzeszczotów do metalu, które
    > wyginają się przy naciąganiu brzeszczotu, wiertła krzywe od początku,
    > wiertarki, które od początku mają bicie albo szybko łapią bicie bo
> [...]

    Zasadniczo to trudno spotkać chińska tandetę w np Lidlu. Druga sprawa to
    jak już zakupiony sprzęt okaże się bublem to reklamacje są maksymalnie
    ułatwione - z reguły jest to zwrot pieniędzy. Z olejami nie taka prosta
    sprawa, że zwrot kasy mógłby wystarczyć - sieć musiałaby się liczyć z
    poważniejszymi konsekwencjami. Tak więc myślę że jakieś obawy o jego
    jakość są zupełnie nie na miejscu.

    Z tą Twoją chińską pilą jest tak samo jak z amatorskim jeżdżeniem
    pojazdami - gdybyś był zawodowym drwalem to zalecałbym zakup pily z
    najwyższej półki, gdybyś był zawodowym lib nawet po amatorsku ale na
    sportowo korzystał z auta to wtedy jak najbardziej zakup dedykowanego
    oleju by był zasadny.

    Ja do niedawna używałem najtańszego syntetyka z Kauflanda. Jednak
    ostatnimi czasy jego cena przestała być atrakcyjna - to już nie pół ceny
    oryginału z logo Castrola a zaledwie niespełna 1/3. Tak że teraz Castrol
    kosztuje 145, a K-Klassic 100zł. W Brico kupiłem 5litrów K2 (5W30) za
    niecałe 60zł.