  • 1. Data: 2009-09-26 21:11:55
    Temat: [onet] HDTV - czas na lepsza telewizje
    Od: a...@p...pl

    http://technowinki.onet.pl/2,0,1576626,1,1,artykul.h
    tml

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2009-09-27 10:06:48
    Temat: Re: [onet] HDTV - czas na lepsza telewizje
    Od: "sensei" <n...@n...pl>

    Uzytkownik <a...@p...pl> napisal w wiadomosci
    news:qr0tb5lgmcb10es37l12kbhki7558kunka@4ax.com...

    Nadawcy niech sie najpierw wezma za dostarczenie tresci HD zamiast prostego
    upconvertowania, za chwile bedzie Polonia 1 HD za pomoca upconvertera tylko
    ze nie bedzie to mialo nic wspólnego z wysoka jakoscia.

  • 3. Data: 2009-09-28 17:23:47
    Od: "Wojciech Apel" <w...@n...3s.pl>

    Moje doswiadczenie z telewizja HD wskazuje, ze to co widze zalezy od dwóch
    rzeczy:
    - jak jestem traktowany przez operatora dostarczajacego obraz;
    - jak traktuje mnie nadawca.

    To co mam w domu to trzy (!) nasze platformy satelitarne (wiem, wiem -
    dziwak jestem) i kablówke JAMBOX pracujaca w technologii IPTV (lokalny
    operator doszedl pod mój dom swiatlowodem). Sygnal HD wiec przychodzi a ja
    na styku HDMI podlaczam go do porzadnego SHARPa.

    I oto przemyslenia:
    - programy jakie moge nazwac HD to: TVP-HD, Discovery-HD, NG-HD i Polsat
    Sport-HD i .... i juz. Wszystko inne to albo chamski upscaling, albo jakies
    nieudolne usilowania.
    - najgorzej w tym wypada HBO-HD (drogie i podle), zle wypada FilmBox-HD,
    jako tako C+Film HD ale jeszcze musza sie duzo nauczyc.
    - transmisje sportowe na zywo w HD wychodza swietnie, o ile ekipa w wozie
    transmisyjnym sie postara. Swietna byla olimpiada w Pekinie, swietne
    ogladalo sie mistrzostwa lekkoatletyczne w Berlinie. Swietnie robione sa
    mecze siatkówki gdy robi je ekipa Polsatu, bo jezeli tak sama siatkówka
    przychodzi w HD ze swiata to juz to jest HD tylko z nazwy.
    - retransmisje (w czesto je widac na TVP-HD) sa juz znacznie, znacznie
    gorsze niz transmisje. Wniosek: panowie w TVP maja malo miejsca na dyskach
    przechowujacych archiwa i bardzo zgniataja.
    - program TVS-HD nadawany ze studia (np. ichniejsze Silesia Informacje) jest
    w HD tylko po co - jest bo jest ale ogladanie w HD niezbyt pieknej twarzy
    prezentera nie sprawia radosci. Wniosek: nie wszystkie formaty musza byc w
    HD.
    - programy telewizyjne HD w VOD (np. "TVS na zyczenie" - a jest cos takiego
    w JAMBOXie) maja duze wymagania wzgledem sieci operatora. Jak sie robi
    pause, przewin - to widac, jak sie obraz krzaczy.

    Tyle moich obserwacji - ide ogladac dalej.

    Wojtek

  • 4. Data: 2009-09-29 05:25:22
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Wojciech Apel pisze:
> [...]
    > - najgorzej w tym wypada HBO-HD (drogie i podle), zle wypada FilmBox-HD,
    > jako tako C+Film HD ale jeszcze musza sie duzo nauczyc.

    nie wiem, u mnie filmbox jest całkiem niezły, bardzo ładny jest
    obok discovery hd national geographic wild i animal planet hd,
    oraz nsport, c+ sport nie mam to nie powiem.
    co do hbo to już było mówione.
    a na temat tvp hd, na jednym z forów pisali, a raczej narzekali na
    jakość ;-)

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Debian Lenny, Gnome, Compiz-Fusion

  • 5. Data: 2009-09-29 06:30:02
    Od: Jingiel <x...@X...pl>

    > a na temat tvp hd, na jednym z forów pisali, a raczej narzekali na
    > jakość ;-)

    Narzekali??? Wydaje mi sie, ze TVP wypada tutaj najlepiej.

    Jingiel

  • 6. Data: 2009-09-29 06:33:37
    Od: "Wojciech Apel" <w...@n...3s.pl>

> [...]
    > co do hbo to już było mówione.
    > a na temat tvp hd, na jednym z forów pisali, a raczej narzekali na jakość

    Przecież pisałem: jakoś obrazu to jakoś nadawcy i jakoś OPERATORA. Nadawca
    może sobie 25Mb/s z playoutu wypuszczać ale jak mu operator robi rekompresje
    po drodze to to już nie jest ta jakość.

    W.

  • 7. Data: 2009-09-29 06:44:46
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Jingiel pisze:

    > Narzekali??? Wydaje mi sie, ze TVP wypada tutaj najlepiej.
    >

    > Jingiel

    wiem, od początku tak jest, ale byli tacy którym się nie podobało.
    a ja nie napisałem, że jest słaba jakość.

  • 8. Data: 2009-09-29 06:59:17
    Od: Jingiel <x...@X...pl>

    > wiem, od początku tak jest, ale byli tacy którym się nie podobało.
    > a ja nie napisałem, że jest słaba jakość.

    Spoko, ciebie nie oskarzalem o to. TVP emituje wlasne programy, wiec
    problem rekompresji odpada. No w przypadku lekkiej atletyki z Berlina
    byl dosyl, ale widac, ze bardzo dobrej jakosci. Zreszta Polsat tez
    teraz robi dosyl z meczow siatkowki na innym satelicie i tam bitrate
    jest bardzo wysoki. 2x przewyzsza to co nadaja na Polsat HD.

    Jingiel

  • 9. Data: 2009-09-29 07:17:13
    Od: a...@p...pl

    a co do HDTV to czasami lepiej miec jednak SDTV - bo np. przy
    ogladaniu porno, bo wtedy nie widac pryszczy na dupie....

    --
    ThinkXtra

  • 10. Data: 2009-10-05 00:13:16
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

    Dokladnie, upscaling to ja sobie sam zrobie
    na TV ... po cholere upskalowac zwykle SD
    i wysylac jako HD? Przeciez to nienormalne jest
    to strata pasma.

    --

    Tomy M. www.ansibl.com