  • 11. Data: 2009-01-31 11:37:53
    Temat: Re: pamietacie (macie) Sinclair QL
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > raczej caloksztalt lub poprzednie.
    >
    > QL to byl wyjatkowo nietrafiony model..

    Dostał jakoś tak krótko po premierze QL. Jako powód do takiego wyróżnienia,
    to w sumie pasuje, bo pieniądze zarobił już na poprzednich modelach.
    A później gościu wdał się w jakieś samochody na prund, co było jeszcze
    mniej trafione od tego QL.

    > Z samego tytulu sie nie wyzyje, choc kto wie - moze w Anglii tak :-)

    Z Nobla też. To znaczy z nagrody pieniężnej, z bycia laureatem to już
    prędzej.

    --
    Jarek

  • 12. Data: 2009-01-31 12:44:20
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 31 Jan 2009 11:37:53 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski wrote:

    >Dostał jakoś tak krótko po premierze QL. Jako powód do takiego wyróżnienia,
    >to w sumie pasuje, bo pieniądze zarobił już na poprzednich modelach.

    Wniosek i caly proces musial sie rozpoczac wczesniej.

    W sumie zasluzyl, bo to dzieki niemu komputery trafily pod strzechy
    :-)

    >Z Nobla też. To znaczy z nagrody pieniężnej, z bycia laureatem to już
    >prędzej.

    Milion dolarow srednio zainwestowane powinny dac 50k rocznie na zycie
    - na srednie zycie starczy. Laureat ma oczywicie szanse na dodatkowe
    wplywy.

    J.

  • 13. Data: 2009-01-31 13:42:45
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Fri, 30 Jan 2009 22:12:44 +0100,
    a...@p...pl <a...@p...pl> screamed:
    > szukam kogos, kto ma taki (historyczny) komputerek Sinclair QL. Jest
    > tu ktos?

    Obecny.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:234B ]
    [ 14:42:37 user up 11969 days, 2:37, 1 user, load average: 0.81, 0.61, 0.02 ]

    Sex is not the answer. Sex is the question. "Yes" is the answer.

  • 14. Data: 2009-01-31 13:45:22
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Fri, 30 Jan 2009 22:12:44 +0100,
    a...@p...pl <a...@p...pl> screamed:
    > szukam kogos, kto ma taki (historyczny) komputerek Sinclair QL. Jest
    > tu ktos?

    Obecny. Update: z pudełkiem i mikrodrive'ami jeśli pytanie dotyczy tych
    ostatnich.

  • 15. Data: 2009-01-31 13:58:43
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 31 Jan 2009 14:42:45 +0100, Artur M. Piwko wrote:
    >In the darkest hour on Fri, 30 Jan 2009 22:12:44 +0100,
    >>
    >Obecny.

    microdrive jeszcze dzialaja czy sie rozsypaly ze starosci ?

    J.

  • 16. Data: 2009-01-31 16:54:45
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Sat, 31 Jan 2009 14:58:43 +0100,
    J.F <j...@p...onet.pl> screamed:

    > microdrive jeszcze dzialaja czy sie rozsypaly ze starosci ?

    Dużo ich nie mam, ale odpukać działają wszystkie.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:233B ]
    [ 17:54:23 user up 11969 days, 5:49, 1 user, load average: 0.81, 0.61, 0.02 ]

    Customer: A primitive life form at the bottom of the food chain.

  • 17. Data: 2009-01-31 18:08:50
    Od: "WTC" <1...@o...pl>

    > Chwilka w góglach:
    > http://www.allegro.pl/item498857551_unikat_sinclair_
    ql_box.html

    lub
    http://www.allegro.pl/item540441416_sinclair_timex_1
    000_jak_nowy_100_sprawny.html

  • 18. Data: 2009-01-31 18:22:50
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello WTC,

    Saturday, January 31, 2009, 7:08:50 PM, you wrote:

    ql_box.html
    > lub
    > http://www.allegro.pl/item540441416_sinclair_timex_1
    000_jak_nowy_100_sprawny.html

    Pytanie było o QL a nie byle jaki z brzegu...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 19. Data: 2009-01-31 21:40:37
    Od: Andrzej Kmicic <d...@p...onet.pl>

    a...@p...pl pisze:
    > szukam kogos, kto ma taki (historyczny) komputerek Sinclair QL. Jest
    > tu ktos?

    Widziałem niedawno w piwnicy zyje chyba sobie ZX-81, słuchajcie szczytem
    jaki pamietam i do dzis, (nie teraz juz wiem jak to zrobiono) był fakt
    że na ten komputerek (uwaga całe 1024 bajty pamieci RAM) dzialała gra w
    trybie grafiki wysokiej rozdzielczosci ze strategia, punktacją itd itd.
    Jeżeli dobrze pamietam to było cos o górnikach Maniac Minner czy jakoś
    tak. Ewenementem było to ze gra mieściła się w tych 1024 bajtach pamieci
    RAM. Wiekszość gier wykorzystywała grafikę znakową i mozliwości
    wbudowanego basica a tu rewelacja full HD wysokiej rozdzielczości :-).
    Osiągnieto wysoka rozdzielczość poprzez sprytne wykorzystanie fragmentów
    tablicy znaków jako matryc punktowych. Na tamte czasy rewelacja. No i te
    1024 bajty pamieci !!!

    pozdr
    AK

  • 20. Data: 2009-01-31 22:59:25
    Od: "Darek R." <d...@p...onet.pl>

    Andrzej Kmicic pisze:
> [...]
    > Osiągnieto wysoka rozdzielczość poprzez sprytne wykorzystanie fragmentów
    > tablicy znaków jako matryc punktowych. Na tamte czasy rewelacja.

    Do tej pory mam Timexa 1000 (klon ZX-81). Nie widziałem tej gry, ani
    żadnej innej o większej rozdzielczości a na pewno bym to zapamiętał :(

    > No i te
    > 1024 bajty pamieci !!!

    Było rozszerzenie (16 kB) dołączane do złącza krawędziowego. Drobne
    poruszenie tego modułu, a nawet silniejsze tupnięcie w pobliżu
    powodowało natychmiastowy zwis :D Mimo to 16kB to był wypas.

    --
    Pozdrawiam,
    Dariusz Rzońca