  • Data: 2023-09-07 15:28:05
    Temat: Re: paraliż wsi kościelnej
    Od: Dąbrowski <r...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 29.08.2023 o 02:03, io pisze:

    > Ale, że dyżurnym ruchu przeszkadza miganie na ekranie?! To właśnie po to
    > obiekty na ekranie migają by dyżurny zwrócił na nie uwagę.

    Czy widziałeś kiedy coś co się RASP-UZK? Jest to urządzenie zdalnej
    kontroli samoczynnej sygnalizacji przejazdowej (ssp).
    https://www.bsk.isdr.pl/srk/foto/rasp.jpg Na tym zdjęciu jest monitor
    RASP-UZK obsługującego tylko jedną ssp na km 004.508. Do RASP-UZK może
    być podłączonych 8 ssp. Taki RASP-UZK sygnalizuje mruganiem odpowiednich
    pół i bardzo głośnym i nieprzyjemnym dźwiękiem każdą awarię ssp. A taką
    awarią może być wyłamanie rogatki, przepalenie żarówki na
    sygnalizatorze, zanik transmisji, zanik zasilania a nawet chwilowe
    obniżenie napięcia w sieci zasilającej. Każdą taką zasygnalizowaną
    awarię dyżurny ruchu musi zaakceptować poprzez kliknięcie odpowiedniego
    pola. I teraz wyobraź sobie, że jest RASP-UZK z podłączonymi 8 ssp. Na
    zewnątrz zaczyna się burza. Po każdym wyładowaniu następuje
    milisekundowy zanik (obniżenie) napięcia. Jak już napisałem każdy taki
    zanik jest sygnalizowany mruganiem odpowiedniego pola i bardzo głośnym i
    nieprzyjemnym dźwiękiem. Pracowałem na nastawni gdzie monitor i
    klawiaturę od RASP-UZK ustawiono na innym biurku bo na biurku dyżurnego
    nie było już miejsca. A więc po każdym zasygnalizowaniu usterki należało
    wstać, podejść do innego biurka i kliknąć odpowiednie pole. Dla każdej
    ssp osobno. Jeżeli burza była intensywna to w ciągu minuty awaria była
    sygnalizowana nawet kilkadziesiąt razy. Dodatkowo każde takie
    zasygnalizowanie usterki należało odpisać w odpowiedniej książce
    usterek. Oczywiście w tym samym czasie należało wykonywać wszystkie inne
    obowiązki.
    Jak czułe są urządzenia sterujące ssp świadczy fakt, że mieliśmy dwie
    ssp zasilane z tego samego transformatora co pobliska wielka obora u
    farmera. Codziennie, punktualnie o 18:50 RASP-UZK sygnalizowało zanik
    napięcia na tych ssp. Zrobiliśmy dochodzenie i okazało się, że o tej
    godzinie rozpoczynało się dojenie krów i gospodarz (a raczej komputer
    sterujący tą oborą) przed dojeniem włączał wielkie wentylatory. To
    powodowało chwilowy minimalny spadek napięcia w sieci, który urządzenia
    sterujące ssp wychwytywały jako zanik zasilania.