    From: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: parowanie szyb po wyłączeniu klimatyzacji
    Date: Mon, 14 Jun 2010 10:38:59 +0200

    Szymon Łuczak pisze:
    > Parowują mi szyby zaraz po wyłączeniu klimatyzacji ale w tak strasznym
    > tempie że zaraz po wyłączeniu klimy po 2-3 minutach mam mleko na szybach
    > i nic nie widać. Co może być przyczyną ? osuszacz jakieś przytyki w
    > przewodach ??

    Osuszacz mimo nazwy nie ma nic do rzeczy - służy do osuszania czynnika
    chłodzącego w obwodzie sprężarki :)

    Za to wilgotny i zasyfiony filtr przeciwpyłkowy może być przyczyną.

    Poza tym przyczyną może być to że ustawiasz po prostu najniższą temperaturę, a żeby
    nie było zbyt zimno, to zmniejszasz siłę nawiewu (i do tego idzie on na szyby).
    Wtedy bardzo zimne powietrze schładza bardzo mocno szybę na której później,
    po wyłączeniu klimy, musi skroplić się para... fizyka.
    Jeśli tak to proponuję użyć mocniejszego nawiewu ale o nieco wyższej
    temperaturze - per saldo schłodzi wnętrze podobnie, ale strumień
    (i szyba) nie będą aż tak zimne. No i może bardziej równomiernie
    kierować strumień, nie tylko na szyby.