  • 1. Data: 2010-06-14 10:23:19
    Temat: parowanie szyb po wyłączeniu klimatyzacji
    Od: Szymon Łuczak <s...@w...pl>

    Parowują mi szyby zaraz po wyłączeniu klimatyzacji ale w tak strasznym
    tempie że zaraz po wyłączeniu klimy po 2-3 minutach mam mleko na szybach
    i nic nie widać. Co może być przyczyną ? osuszacz jakieś przytyki w
    przewodach ?? Przyznam szczerze że do klimy się nigdy nie dotykałem a
    chciałbym chociaż wstępnie sprawdzić/spytać zanim zacznę wydawać kasę na
    nietrafione naprawy

    Pacjent astra II / 1.7 TD

  • 2. Data: 2010-06-14 10:31:08
    Temat: Re: parowanie szyb po wyłączeniu klimatyzacji
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Szymon Łuczak pisze:
    Co może być przyczyną ?

    hmm a płynu chłodniczego nie ubywa? U mnie problemem była puszczająca
    uszczelka nagrzewnicy. Niestety :/

    --
    krzysiek82

  • 3. Data: 2010-06-14 10:31:13
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    On 14.06.2010 10:23, Szymon Łuczak wrote:
> [...]
    > przewodach ?? Przyznam szczerze że do klimy się nigdy nie dotykałem a
    > chciałbym chociaż wstępnie sprawdzić/spytać zanim zacznę wydawać kasę na

    a obieg powietrza nie masz czasem na zamknięty?

  • 4. Data: 2010-06-14 10:32:40
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Rafał pisze:
    > a obieg powietrza nie masz czasem na zamknięty?

    właśnie, ewentualnie zapaprany filtr kabinowy. Jak filtr jest brudny to
    tak jakby obieg był zamknięty.

    --
    krzysiek82

  • 5. Data: 2010-06-14 10:34:21
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Szymon Łuczak" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Parowują mi szyby zaraz po wyłączeniu klimatyzacji ale w tak strasznym
    > tempie że zaraz po wyłączeniu klimy po 2-3 minutach mam mleko na szybach i
    > nic nie widać.

    Podczas jazdy w słońcu też, czy tylko w deszczu lub gdy się zatrzymasz po
    wyłączeniu klimy?
    Bo ja tak miałem w chyba każdym aucie z klimą, ale tylko przy tych drugich
    przypadkach.

  • 6. Data: 2010-06-14 10:38:59
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Szymon Łuczak pisze:
> [...]
    > tempie że zaraz po wyłączeniu klimy po 2-3 minutach mam mleko na szybach
    > i nic nie widać. Co może być przyczyną ? osuszacz jakieś przytyki w

    Osuszacz mimo nazwy nie ma nic do rzeczy - służy do osuszania czynnika
    chłodzącego w obwodzie sprężarki :)

    Za to wilgotny i zasyfiony filtr przeciwpyłkowy może być przyczyną.

    Poza tym przyczyną może być to że ustawiasz po prostu najniższą temperaturę, a żeby
    nie było zbyt zimno, to zmniejszasz siłę nawiewu (i do tego idzie on na szyby).
    Wtedy bardzo zimne powietrze schładza bardzo mocno szybę na której później,
    po wyłączeniu klimy, musi skroplić się para... fizyka.
    Jeśli tak to proponuję użyć mocniejszego nawiewu ale o nieco wyższej
    temperaturze - per saldo schłodzi wnętrze podobnie, ale strumień
    (i szyba) nie będą aż tak zimne. No i może bardziej równomiernie
    kierować strumień, nie tylko na szyby.

  • 7. Data: 2010-06-14 10:41:33
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    wiadomości news:

    >No i może bardziej równomiernie
    > kierować strumień, nie tylko na szyby.

    Ja osobiście nie trawię nadmuchu klimy "na mnie", to prosta droga żeby
    człowieka szlag trafił w jeden dzień, więc taka opcja ustawień nie ma prawa
    bytu.

  • 8. Data: 2010-06-14 10:42:07
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Szymon Łuczak pisze:
    > Parowują mi szyby zaraz po wyłączeniu klimatyzacji ale w tak strasznym
    > tempie że zaraz po wyłączeniu klimy po 2-3 minutach mam mleko na szybach
    > i nic nie widać. Co może być przyczyną ? osuszacz jakieś przytyki w

    Chuchnij na lusterko :)
    Jesli w klimatyzowanej kabinie szyby byly schlodzone a powietrze
    osuszone, to po wpuszczeniu ciepłego, wilgotnego powietrza szyby
    naturalnie zaparują. Chyba nie ma w tym nic dziwnego.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 9. Data: 2010-06-14 10:43:05
    Od: Szymon Łuczak <s...@w...pl>

    Rafał pisze:

    > a obieg powietrza nie masz czasem na zamknięty?

    obieg otwarty.

  • 10. Data: 2010-06-14 10:43:22
    Od: Szymon Łuczak <s...@w...pl>

    krzysiek82 pisze:

    > właśnie, ewentualnie zapaprany filtr kabinowy. Jak filtr jest brudny to
    > tak jakby obieg był zamknięty.

    filtr nówka,