  • Data: 2019-09-25 09:44:30
    Temat: Re: pcb
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil> szukaj wiadomości tego autora

    sundayman wrote:

    > O ile dobrze rozumiem działanie obecnych komputerów kwantowych, to imo
    > Piotr Wyderski ma rację - ja nie spodziewam się "cudów" po komputerze
    > kwantowym.

    Szczerze przyznam, że mnie tym bardzo zaskoczyłeś. No ale tak właśnie
    jest, jednakową wyrażalność tych modeli dowodzi się metodami
    matematycznymi i mądrzy ludzie już dawno to zrobili. Nie wszystkie
    szczegóły techniczne są jeszcze rozpracowane (m.in. czy i o ile
    *konkretnie* komputer kwantowy jest szybszy od klasycznego i w jakich
    warunkach -- obecna hipoteza brzmi "tak; wykładniczo dla pewnego
    szczególnego podzbioru zadań"), ale główne wnioski są pewne.

    Tylko implikacją tego jest fakt, że jeśli inteligencję da się zbudować z
    procesów kwantowych, to da się ją też zrobić w pełni maszynowo i
    klasycznie. Przynajmniej co do zasady -- E=mc^2, a teraz se kombinuj,
    jak z tego zbudować bombę wodorową. Nikt nie ma jeszcze bladego pojęcia
    jak, ale problemy są "jedynie" technologiczne. Ale właśnie dlatego
    argument "komputery to tylko sztywne FSM" to słaby argument. Ten FSM
    wystarczy, chociaż w rozumieniu praktycznym działać będzie raczej słabo.

    > Gdybym miał sobie tutaj wykonać jakąś futurologię to osobiście
    > spodziewam się raczej możliwości technologicznej "podłączenia"
    > istniejącej świadomości do czegoś biologicznego albo trochę biologicznego.

    Ja bym tam nie miał nic przeciwko wrzuceniu siebie na virtualboxa, ciało
    bardzo ogranicza. :-)

    Pozdrawiam, Piotr