    From: Mateusz Viste <m...@...invalid>
    Newsgroups: pl.comp.www
    Subject: Re: php, linki z nazwami a $_GET, SEO
    Date: Sun, 19 Nov 2023 20:21:57 +0100

    dn. Sun, 19 Nov 2023 01:27:17 GMT, Marcin Debowski napisał:
    > Nb. nie da się jakoś bez GET, dając REWRITE na twardo w konfiguracji
    > z przekierowaniem do jednego pliku (np. index.php) bez żadnych
    > parametrów a potem analizować po $_SERVER['REQUEST_URI'] czy to
    > będzie wtedy wskazywać zawsze /index.php?

    Można, jasne - nikt nie broni. :)
    Sposób działania ten sam: MOD_REWRITE. Pewnie coś takiego starczy:

    RewriteRule ".*" "/index.php" [PT]

    $_SERVER['REQUEST_URI'] powinien zawierać oryginalny (niezmieniony) URL
    o który pyta klient. Alternatywnie możesz zwyczajnie podać oryginalny
    URL swojemu PHP, tj. to ".*" powyżej traktować jak argument.
    Dokumentacja zawiera zresztą dokładnie taki przykład:

    https://httpd.apache.org/docs/2.4/rewrite/flags.html

    (szukaj pod flagą "LAST")

    Idąc w takie rozwiązanie szybko zaczniesz odkrywać koło na nowo.
    Np. każdy obrazek będziesz musiał wyszukiwać sam, wykrywać MIME,
    budować wirtualne linki, itd. Jeśli to, co budujesz jest jakkolwiek
    rozbudowane, to takie podejście jest doskonałym sposobem na zapewnienie
    sobie zajęcia na lata.

    Kiedyś poszedłem w podobnym kierunku, skończyło się na tym, że
    napisałem od zera własny serwer HTTP żeby mieć nad wszystkim 100%
    kontroli. Fajna zabawa na samotne wieczory z komputerem, ale dziś już
    bym się na to nie pisał.

    Mateusz