    From: "bartosz" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <mjdhs4$ehs$2@node2.news.atman.pl> <mjdii6$tnp$2@node1.news.atman.pl>
    <555a537a$1$8376$65785112@news.neostrada.pl>
    <mjdmgt$2ht$1@node1.news.atman.pl>
    <555a6014$0$2199$65785112@news.neostrada.pl>
    <mjdncs$3fc$1@node1.news.atman.pl> <mjf2a7$dlj$1@node1.news.atman.pl>
    <mjf2j7$tac$1@node2.news.atman.pl>
    <555b3c9b$2$2210$65785112@news.neostrada.pl>
    <55620938$0$8369$65785112@news.neostrada.pl>
    <55630740$0$8384$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1505251913360.2004@quad>
    <55636e5e$0$2205$65785112@news.neostrada.pl>
    <556397f6$0$2201$65785112@news.neostrada.pl>
    <556710ef$0$27518$65785112@news.neostrada.pl>
    <556e0806$0$8374$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: pieszy vs osob?wka
    Date: Tue, 2 Jun 2015 22:10:31 +0200

    Użytkownik "Uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:556e0806$0$8374$65785112@news.neostrada.pl...

    > Jaja sobie robisz, czy masz aż tak duże braki z zakresu Prawa o Ruchu
    > Drogowym?

    Kwestionujesz, ze pieszy tez ma nie szarzowac, chodzic zgodnie z przepisami
    i wtedy zatrzymanie sie nie sprawi mu problemow?

    > Ale sprzeczne z obowiązującym już od lat prawem.

    A to juz zalkiem inna para kaloszy. Jak stwierdzilem gdzies w wczesniej -
    prawo, a w szczegolnosci pord, nie sa zadna prawda objawiona, tylko
    narzedziem. Do uzywania tego narzedzia potrzebny jest przede wszystkim
    zdrowy rozsadek.

    > Sprzeczne jest tylko z interesem idiotów siedzących za kierownicą, którzy
    > zapis "że nie wolno pieszemu wchodzić bezpośrednio przed nadjeżdżający
    > pojazd" traktują jako pozwolenie na wymuszanie przez siebie pierwszeństwa
    > przed pieszym.

    To juz musialbys pogadac z ustawodawca :)

    > Czy Ci się to podoba czy też nie zapis jest jednoznaczny od wielu lat i
    > mówi, że pieszy na przejściu dla pieszych posiada bezwzględnie
    > pierwszeństwo.

    Na przejsciu - tak. Przed przejsciem - nie.

    > Kolego jak masz problemy z zatrzymaniem samochodu to nie próbuj już więcej
    > zabierać samochodu tatusiowi i jeździć po osiedlu nie mając prawa jazdy.

    To slucham - na jakim dystansie zatrzymasz samochod od predkosci - powiedzmy
    20 km/h? Na dystansie zera metrow?

    > Niby co jest kwestią czasu?

    Ze Ci ktos nagle wejdzie pod kola i nie zdazysz zareagowac - przeciez o tym
    rozmawiamy.

    > Chcesz mi powiedziesz, że już niedługo kierowcy zaczną jeździć zgodnie z
    > obowiązującym prawem?

    Nie daj Boze :) - takiego kretynizmu nie daloby sie zniesc....

    > Oczywiście, że niedługo policja się weźmie za tych, którzy łamią prawo.

    A ci co lamia prawo wezma sie za lapaczy - u nas juz sie wzieli, powstaja
    roznego rodzaju stowarzyszenia do aktywnej (sadowej) walki ze zlodziejstwem
    wladzy, pojawiaja sie wyroki przyznajace racje kierowcom.

    > W większości krajów UE już dawno sobie z tym poradzili, wprowadzając
    > bardzo wysokie kary za wymuszenie pierwszeństwa na pieszych czy na
    > rowerzystach.

    W wiekszosci krajow drogi, ich sposob oznakowania i podejscie wladzy jest
    diametralnie inne, niz u nas. I ponadto kary w wiekszosci krajow nie sa
    wyzsze niz u nas w porownaniu do zarobkow.

    > Ten system już pomału wchodzi do Polski.

    I rownie szybko wyjdzie :) - niech sie tylko na to natnie jakas wazniejsza
    szycha, ktora ma w kieszeni prawnikow :)

    Konfabulujesz.

    bart