  • 1. Data: 2015-05-18 17:52:14
    Temat: pieszy vs osobówka
    Od: Icek <i...@d...pl>

    https://www.youtube.com/watch?v=3iXNRSNGWk8

    Zastanawiam się czy ustępowanie pierwszeństwa pieszemu to czy to nie
    jest dla niego wilcza przysługa.

    Wydaje mi się, że danie bezwzględnego prawa pieszym doprowadzi do
    sytuacji, że będą się oni bardziej pchali na pasy i przynajmniej w
    pieszym okresie będzie dochodziło do większej ilości kolizji. Tu
    pieszego uratowała tylko własna ostrożność.

    Icek

  • 2. Data: 2015-05-18 18:20:42
    Temat: Re: pieszy vs osobówka
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-05-18 17:52, Icek wrote:

    > https://www.youtube.com/watch?v=3iXNRSNGWk8
    >

    > Zastanawiam się czy ustępowanie pierwszeństwa pieszemu to czy to nie
    > jest dla niego wilcza przysługa.

    Czasem tak...

    > Wydaje mi się, że danie bezwzględnego prawa pieszym doprowadzi do
    > sytuacji, że będą się oni bardziej pchali na pasy i przynajmniej w
    > pieszym okresie będzie dochodziło do większej ilości kolizji.

    Ale oni w zasadzie mają bezwzględne pierwszeństwo (zakaz "wtargnięcia"
    pierwszeństwa nie cofa, a określanie pierwszeństwa pieszy/samochód na
    chodniku jest jakby... bezcelowe). Jest po prostu jakaś dziwna linia
    orzecznictwa i należy to wyprostować. Ja bym zaczął od zabierania prawka
    na 6 miesięcy za ewidentne wyprzedzanie/ omijanie na pasach i jebać. Po
    roku się nauczą. A potem wyprostować kwestię pierwszeństwa, żeby nie
    było wątpliwości.

    > Tu pieszego uratowała tylko własna ostrożność.

    Ano...

    Shrek.

  • 3. Data: 2015-05-18 18:57:32
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Icek pisze tak:

    > Zastanawiam się czy ustępowanie pierwszeństwa pieszemu to czy to nie
    > jest dla niego wilcza przysługa.

    Kiedyś musi nastąpić ten moment przejścia od Azji do Europy. Jeśli już
    zbierze się grupka i bujają się pięta palce pięta palce to jakoś głupio
    nie ustąpić. Jeśli wszyscy zaczną o pieszych "dbać" to nigdy nie
    przejdą.

    Powinniśmy bardziej im nie wierzyć bo teraz czarne kapturki tną na ukos
    zapatrzone w ekranik.

> [...]
    > pieszym okresie będzie dochodziło do większej ilości kolizji. Tu
    > pieszego uratowała tylko własna ostrożność.

    No tak będa się pchali ale matołów będzie przybywać a nie ubywać.
    Deszczu nie zatrzymasz ręką. W końcu będą łazić jak w Anglii jak święte
    krowy. Nie chcemy przecież sterty kapturów przy pasach.

    --
    Piter

    golf mk2
    a jak twój samochód będzie jeździł po 28 latach?

  • 4. Data: 2015-05-18 19:44:40
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Icek" <i...@d...pl> napisał w wiadomości grup

    > https://www.youtube.com/watch?v=3iXNRSNGWk8
    >

    > Zastanawiam się czy ustępowanie pierwszeństwa pieszemu to czy to nie jest
    > dla niego wilcza przysługa.

    Oczywiście że jest.
    Pociąg samochodowi też nie ustępuje i nie ma żadnego powodu, żeby na
    zasadzie analogii nie miało być tak samo w przypadku pieszych i pojazdów.

  • 5. Data: 2015-05-18 19:45:24
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "PiteR" <e...@f...pl> napisał w wiadomości grup
    t...

    > Kiedyś musi nastąpić ten moment przejścia od Azji do Europy.

    Na przykład zaraz po pokryciu CAŁEGO kraju siecią autostrad?
    I gdy już żadna droga krajowa nie będzie prowadziła przez teren zabudowany?

  • 6. Data: 2015-05-18 22:18:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-05-18 18:20, Shrek wrote:

    > Czasem tak...

    > Ale oni w zasadzie mają bezwzględne pierwszeństwo (zakaz "wtargnięcia"
    > pierwszeństwa nie cofa, a określanie pierwszeństwa pieszy/samochód na
    > chodniku jest jakby... bezcelowe).

    W sumie to w przypadku wyprzedzania/omijania na pasach nie można nawet
    pisać o "wtargnięciu" na jezdnię bezpośrednio przed jadący pojazd - nie
    da się k... wejść bezpośrednio z prawego krawężnika na lewy pas.

    Shrek.

  • 7. Data: 2015-05-18 22:23:48
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-05-18 o 22:18, Shrek pisze:
    > W sumie to w przypadku wyprzedzania/omijania na pasach nie można nawet
    > pisać o "wtargnięciu" na jezdnię bezpośrednio przed jadący pojazd - nie
    > da się k... wejść bezpośrednio z prawego krawężnika na lewy pas.

    Niekoniecznie; można wyprzedzać prawą stroną.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2015-05-18 22:25:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-05-18 o 19:44, Cavallino pisze:
    > Oczywiście że jest.
    > Pociąg samochodowi też nie ustępuje i nie ma żadnego powodu, żeby na
    > zasadzie analogii nie miało być tak samo w przypadku pieszych i pojazdów.

    Bo to nie jest dobra analogia - ustępowanie przez pociąg powodowałoby,
    że musiałby jeździć z absurdalnie niską prędkością.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2015-05-18 22:36:18
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-05-18 22:23, Liwiusz wrote:

    > Niekoniecznie; można wyprzedzać prawą stroną.

    Racja - ale to się raczej rzadko zdarza. Tak czy inaczej - "wtargnięcie"
    teoretycznie pierwszeństwa ni zmienia. Można się powoływać na
    "niemożność" zauważenienia pieszego, ale oni zwykle z nieba nie
    spadają... A z prawego pasa zwykle pieszego przy prawym krawężniku widać.

    Shrek

  • 10. Data: 2015-05-18 22:37:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-05-18 22:25, Liwiusz wrote:

    > Bo to nie jest dobra analogia

    Oczywioście że nie - chyba że przyjąć, że nad osobówkami pierwszeństwo
    mają tiry a nadpierwszeństwo tramwaje.

    Shrek.