  • Data: 2015-05-19 10:35:32
    Temat: Re: pieszy vs osobówka
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-05-19 o 09:59, Ergie pisze:
    > Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup

    > Tam gdzie u Ciebie jej brak :-)
    >
    > Problemem nie jest jeden kierowca który straci minutę by babcia
    > spokojnie przeszła. Problemem jest że 50 kierowców straci minutę, i
    > drugie tyle pasażerów komunikacji miejskiej a to jakby zmienia postać
    > rzeczy. Dlatego zasada powinna być prosta na tych drogach gdzie jest
    > większy ruch samochodów niż pieszych samochody powinny mieć
    > pierwszeństwo a pisie niech czekają na światła albo chodzą
    > kładkami/przejściami podziemnymi.

    A co ze statystyką zrobisz, znaczy tą, kiedy nim pieszy miał
    pierwszeństwo, to ginęło ich więcej?

    No i oczywiście budowa tych kładek, tunelików, świateł itp.
    Na dodatek jeszcze większy nacisk dla pieszych żeby nie rzucali się pod
    koła tam gdzie im nie wolno. Taką mentalność widać wszędzie.

    Przez ostatni rok, miałem więcej ostrych hamowań i poslizgów w miejscach
    niedozwolonych dla pieszych niż gdziekolwiek. Po prostu spodziewam się
    pieszego tam, gdzie ma pasy i koncentruję uwagę. Nie będę przeciez
    wypatrywał go jak zająca za każdym słupem i zaparkowanym samochodem.
    Nawet zwierzęta (koty/psy) mają wiecej rozumu niż wielu debili/ek
    pakujących się pod koła. Do kurwicy doprowadza mnie UNIKANIE kontaktu
    wzrokowego pomiędzy pieszym i kierowcą. Specjalnie odwracają głowy w
    drugą stronę, pakując się pod koła i czekajac kiedy usłyszą pisk
    hamulców albo spotkanie z samochodem.

    Filmiki o kierowcach "10 mniej" robią ale spoty o ślepym pieszym już nie.

    > Natomiast w ścisłym centrum gdzie pieszych jest więcej należy wprowadzić
    > strefę tempo 30. I wszystkim będzie lepiej. Kierowca co straci w centrum
    > odrobi na pozostałych drogach, a piesi po centrum tam gdzie jest ich
    > więcej będą mogli się sprawniej i bezpieczniej poruszać.

    Ale teraz jest podobnie, tyle że mamy strefę 50 a na pozostałych
    odcinkach popierdalają ponad 100, pomimo ograniczenia do 70/80.

    Ktoś tu wspominał o Niemcach, Holendrach, Szwedach itp tam jakoś te
    problemy są mniejsze a rozwiązań komunikacyjnych aż takich nie ma. Jest
    za to inna mentalność i sposób patrzenia na ochronę życia.

    --
    LordBluzg(R)
    Get out of the road if you want to grow old.