  • 91. Data: 2012-04-16 20:21:07
    Temat: Re: plyn chlodniczy - wlasna mikstura na klimat bardzo goracy
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "marcin" <l...@k...cwo> napisał w wiadomości
    news:jmhavv$7iq$2@inews.gazeta.pl...

    > no niestety jest to niewykonalne. moge jedynie wywalic chlodnice klimy.

    Jeśli woda nie daje rady to już za wiele się z tym nie poradzi.
    Trzeba by zmierzyć jeszcze przepływ w chłodnicy czy jest wystarczający by
    może pompa ma słaby wydatek.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 92. Data: 2012-04-16 20:51:37
    Od: marcin <l...@k...cwo>

    > Trzeba by zmierzyć jeszcze przepływ w chłodnicy czy jest wystarczający
    > by może pompa ma słaby wydatek.

    mozna, tylko po co, skoro nic sie z tym nie zrobi :(
    dorobic wiekszy wirnik?

  • 93. Data: 2012-04-16 20:56:31
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2012-04-16 19:46, marcin pisze:

    > ale jest jedno ale. auto posiada tylna nagrzewnice pod fotelem.
    > zastanawiam sie czy ona nie zaburza przeplywu wody. w sensie ze woda nie
    > idzie w calosci z glowicy do chlodnicy, tylko czesc marnuje sie w
    > niepotrzebnej nagrzewnicy. moze sprobuje ja wywalic.

    Właśnie, nagrzewnica, że też nie pomyślałem, jak się silnik zaczyna
    przegrzewać, to włącza się ogrzewanie na maksa - nagrzewnica to
    dodatkowa chłodnica. Fakt, nic przyjemnego w gorąc włączać jeszcze
    ogrzewanie, ale czasami nie ma wyjścia - siadł mi kiedyś wentylator
    chłodnicy w korku, to jedyne wyjście to ogrzewanie na maksa - na
    "twarz", środkowe wywiewy zamknąć, boczne skierować na okna, a okna
    otworzyć.

  • 94. Data: 2012-04-16 21:27:58
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Mon, 16 Apr 2012 19:51:06 +0200, marcin wrote:

    > w tym roku zastosuje motul 15w50. jakos boje sie wlac cos ponizej SAE50

    Jak masz przegrzewające się turbo to nic niżej nie próbuj.
    Jest np. syntetyczny Motul 20W60 - powinien się sprawdzić w takicha
    warunkach.

  • 95. Data: 2012-04-16 21:59:35
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    > co to jest "chwyt powietrza do turbo" ? na masce jest wlot do IC

    Jak to na masce jest wlot do IC (jak dobrze rozumiem intercoolera)?
    Powietrze nie może być zasysane najpierw do IC, lecz wędruje najpierw do
    filtra powietrza, a następnie do sprężarki, ze sprężarki do IC i dopiero z
    IC do kolektora.
    Jeżeli u Ciebie powietrze trafia najpierw do IC, a później do sprężarki to
    jest to poważny błąd i to właśnie może być przyczyną przegrzewania się
    silnika oraz obniżenia mocy.

  • 96. Data: 2012-04-16 22:20:21
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    > mozna, tylko po co, skoro nic sie z tym nie zrobi :(
    > dorobic wiekszy wirnik?

    Chodzi o to, że może być uszkodzony o ile nie był weryfikowany.
    Tak samo jak przegrzewanie powodują korki parowe w głowicy jak nie ma
    ciśnienia w układzie (nieszczelny korek) albo są przedmuchy.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 97. Data: 2012-04-16 22:24:36
    Od: marcin <l...@k...cwo>

> [...]
    > chłodnicy w korku, to jedyne wyjście to ogrzewanie na maksa - na
    > "twarz", środkowe wywiewy zamknąć, boczne skierować na okna, a okna

    naprawde myslisz ze nie probowalem ?

  • 98. Data: 2012-04-16 22:24:43
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2012-04-16 21:59, Plumpi pisze:
> [...]
    > Jeżeli u Ciebie powietrze trafia najpierw do IC, a później do sprężarki
    > to jest to poważny błąd i to właśnie może być przyczyną przegrzewania

    bez przesady
    pewnie chodziło i wlot powietrza chłodzącego intercooler

  • 99. Data: 2012-04-16 22:26:05
    Od: marcin <l...@k...cwo>

> [...]
    > Jeżeli u Ciebie powietrze trafia najpierw do IC, a później do sprężarki
    > to jest to poważny błąd i to właśnie może być przyczyną przegrzewania

    nie do, a na.

  • 100. Data: 2012-04-16 22:27:33
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    Użytkownik "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:jmh9kg$6rb$1@inews.gazeta.pl...

    > Czy jakieś zmiany w fizyce były i nie zauważyłem. Woda ma najwyższe ciepło
    > właściwe ze wszystkich cieczy i nie tylko. Oznacza to że przy tej samej
    > mocy
    > dostarczonej najwolniej się grzeje. I oczywiście najwolniej oddaje ciepło.
    > że przetransportuje więcej ciepła niż glikol nic nie znaczy w tym
    > przypadku bo
    > nie zdąży oddać wystarczającej ilości ciepła.

    Skończ już z tymi swoimi pseudonaukowymi rewelacjami.
    Płyn, który ma większe ciepło właściwe transportuje ciepło o wiele lepiej od
    płynu o mniejszym cieple właściwym. Szybciej i łatwiej odbiera ciepło i
    także szybciej i łatwqiej je oddaje zapewniając przepływ większej ilości
    ciepła.
    Aby Ci to uzmysłowić to sobie porównaj do osób przenoszących wodę.
    Pierwsza osoba to kulturysta w porzadnych adidasach nosząca po 2 duże wiadra
    wody.
    Druga osoba to japońska gejsza, która nie może stawiać dużych kroków ze
    względu na obcisły strój, a do tego na nogach okobo na wysokim koturnie,
    nosząca wodę w dzbankach.
    Siła osoby oraz wielkość naczynia odzwierciedlają ciepło właściwe, a
    utrudnienia w sposobie poruszania się odzwierciedlają lepkość i gęstość
    cieczy.

    Jak myślisz, która z osób szybciej przeniesie określoną ilość wody
    odzwierciedlającej ilość ciepła do przetransportowania?