  • 1. Data: 2014-11-07 19:50:11
    Temat: płyta obsługująca flopa 5,25"
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    Ktoś ma może numerek jakieś w miarę nowoczesnej płyty z obsługą flopa
    5,25"? gdzie i jak to można namierzyć? gdzie znaleźć taką informację?

  • 2. Data: 2014-11-07 20:25:00
    Temat: Re: płyta obsługująca flopa 5,25"
    Od: "\(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "platformowe głupki" <N...@g...pl>
    napisał w news:m3j495$170$2@node2.news.atman.pl...
    : Ktoś ma może numerek jakieś w miarę nowoczesnej płyty z obsługą flopa
    : 5,25"? gdzie i jak to można namierzyć? gdzie znaleźć taką informację?

    Hmm, czy waść zaczniesz zadawać sobie choćby minimum trudu, i zanim o coś
    spytasz zapracowanych (zapewne) grupowiczów -- chwilkę pomyślisz
    SAMODZIELNIE? O tym, czy płyta, którą masz w ręku, obsługuje dużego flopa,
    przekonasz się zaglądając do BIOSu, i próbując, czy ma tam możliwość wyboru
    takiego flopa. Ale... ale tak jakoś mi się wydaje, że jeśli weźmiesz
    dowolną, nawet i najnowszą, to nie powinno z tym być kłopotów...

    --
    ____________________________

    Socjaliści, jak wiadomo, swój program kierują do tych, którzy czują się
    pokrzywdzeni, i wyzyskiwani. Kiedy więc socjaliści są u władzy - tak
    troskliwie dbają o swój elektorat, że i pokrzywdzonych,
    i wyzyskiwanych... przybywa!

  • 3. Data: 2014-11-07 20:26:22
    Od: "R.e.m.e.K" <p...@w...pl>

    Dnia Fri, 07 Nov 2014 19:50:11 +0100, platformowe głupki napisał(a):

    > Ktoś ma może numerek jakieś w miarę nowoczesnej płyty z obsługą flopa
    > 5,25"? gdzie i jak to można namierzyć? gdzie znaleźć taką informację?

    Twoj stary mial floppa jak cie robil, jego pytaj, choc moze nie jest taki nowoczesny

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 4. Data: 2014-11-07 20:31:07
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    i tu się mylisz, modne i oczekiwane poparciem jest to, żeby now płyty
    obsługiwały maks 1 floppa i to 3,5...

  • 5. Data: 2014-11-07 22:46:59
    Od: "\(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    napisał w wiadomości news:m3j6lt$3st$1@node2.news.atman.pl ...

    :i tu się mylisz, modne i oczekiwane poparciem jest to, żeby now płyty
    : obsługiwały maks 1 floppa i to 3,5...

    1. Nie wiem, z jakiego programu korzystasz, do pisania "na grupy", ale jest
    zwyczaj, aby pozostawała tzw. "wrotka", pozwalająca się zorientować, KOMU do
    licha, i na co -- odpowiadasz. A u Ciebie ani śladu tej informacji...

    2. A co do flopa, to onegdaj, gdy to jeszcze robiło się zworkami, wsadziłem
    dodatkowego flopa i jakoś bez gmerania w niczym -- chodził. Zaś co do "modne
    i oczekiwane poparciem" -- to jakoś nie wydaje mi się, aby zmieniano coś w
    kościach, które to obsługiwały dawniej, bo po co poprawiać całkiem sprawny
    układ. Wypróbuj na jakiejś płycie, która skromnie się przyznaje tylko do
    obsługi kieszeni 3,5" -- po czym daj znać, jakie były efekty.

    --
    ____________________________

    Nie oczekuj, iż rząd uzna, że warto wesprzeć także i Ciebie. Są w tym
    "porządku dziobania" ludzie, na których rządowym decydentom - zależy
    znaaacznie bardziej. A dlaczego? Bo umieją się odpowiednio... "odwdzięczyć"!
    Tylko niesterowany, w pełni WOLNY rynek - jest transparentny, uczciwy,
    bezstronny i nieprzekupny!

  • 6. Data: 2014-11-08 11:43:41
    Od: knrdz <x...@t...cy>

    W dniu 2014-11-07 o 22:46, (c)RaSz pisze:

> [...]
    > licha, i na co -- odpowiadasz. A u Ciebie ani śladu tej informacji...

    "Uczył Marcin Marcina". Przyjęte jest, że cytowaną linię zaczyna się
    znakiem ">", a nie ":". Sygnatura powinna mieć maksymalnie 4 linie (do
    80 znaków). Twoja ma 7.

  • 7. Data: 2014-11-08 14:08:57
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "(c)RaSz" <N...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > takiego flopa. Ale... ale tak jakoś mi się wydaje, że jeśli weźmiesz
    > dowolną, nawet i najnowszą, to nie powinno z tym być kłopotów...

    Mylisz się. Większość współczesnych płyt nie ma już ani złączy IDE
    ani złączy do Floppa. Jeśli znajdziesz jeszcze w miarę nie sędziwą
    płytę główną w jakimś zakurzonym magazynie sprzed 5-7 lat
    która dziwnym trafem będzie mieć złącze do floppa to z pewnością
    będzie to flopp 3.5" a nie 5.25".

    Ale nie jest tak źle - wystarczy płyta która obsłuży dowolnego floppa
    bo kabelek (a raczej gniazdo na płycie) jest takie samo dla 3.5 jak
    i do 5.25 a różni się tylko gniazdo na stacji dysków (dla 5.25" jest
    krawędziówka) to napęd dla floppów 5.25 pójdzie w takim gnieździe
    nawet jak w BIOSie masz wybrany zły typ floppa, np. 1.44Mb.
    Dlaczego? Ano dlatego że współczesne systemy operacyjne (jak
    64-bitowe Windows 7 czy 8) nie używają BIOSa do obsługi floppa
    tylko same go sobie obsługują.

    Piszę z własnego doświadczenia - mam peceta do dyspozycji
    sprzed 7 lat, płyta ma gniazdo do floppa ale w BIOSie da się
    ustawić jedynie 1.44 lub 720 (czyli tylko floppy "nowe", 3.5")
    a jednak jak niedawno przywiozłem od mamy ze strychu parę
    starych dyskietego 5.25" i podłączyłem do tej płyty stary napęd
    5.25" to większość dyskietek markowych (Verbatim) odczytała
    się bez problemów mimo że były zapisane w latach 1988-1994.
    Wszystkie nonamy, i jakieś kolorowe koszulki - okazały się nieżywe.