    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: po dieslu teraz gaz ...
    Date: Wed, 21 Dec 2011 12:41:22 +0100

    Użytkownik "PM" napisał w wiadomości grup

    >ciekawe ile się płaci w Chinach
    >albo wprost przeciwnie w USA (podatek w paliwie 12% + podatki ichni
    >vat około 10%+ dochodowy ze 7%)
    >i mają i jeżdzą.
    >jednym słowem mamy niewspólmiernie mało do ściąganej kasy.

    Zalezy. Dawno temu na drogi szlo 30% wplywow z akcyzy od paliw.
    Drogi dziurawe, 70% pieniedzy gdzies znika, plus 22% vat - wk*, ale
    sobie przypominalem - chlopie, jezdzisz na gaz, placisz tylko 1/3
    akcyzy z benzyny , masz dokladnie to za co zaplaciles :-)

    Teraz to cholera wie ile sie na te drogi wydaje, rzekomo nawet wiecej
    niz wplywy z akcyzy - bo unia doplaca.

    >ja tam jestem jestem niepoprwanym zwolennikiem prywatnego
    >np taki prywatny busik wieliczka-kraków jedzie co kilka minut, płace
    >2zł.
    >porównaj do państwowego PKP i PKS.

    No coz, moge porownac do miejskiego tramwaju czy autobusu, gdzie place
    2.40 .... od jednego przystanku do chyba 20km jak mam szczescie. A na
    miesiecznym jeszcze taniej. Przy czym komunikacja we wrocku sie troche
    sprywatyzowala.

    >i wcale nie jest uciążliwe że sa różne busiki.
    >Sieci komórkowe tęż się między soba dogaduja i możesz dzwonic np z
    >orange do plusa, a nawet do T-mobila.
    >wiec z pewnościa mógłbyś wykupić (w jeszcze innej firmie)

    Moze bym i mogl, a moze nie - pamietasz ile lat byles na centertela
    skazany, a potem tylko na dwie GSM ?
    Drogi sie buduje dlugo, miejsca nie ma, a poki nie ma drugiej ...
    wolny rynek, 50 zl za przejazd :-)
    No i co - kasa co 5 km ?

    A z telefonami ... owszem, sie dogadaly, Plus bral ze 2 zl/min od
    innych operatorow za przychodzace do swojej sieci, inni operatorzy
    tez, co oczywiscie owocowalo tym ze taryfy "no nie mozemy brac mniej
    niz sami placimy".
    Nie wiem czy pochwalac czy ganic - ale Strezynska obnizyla te stawki
    do ~14 gr.

    >mniej mniej ;-)

    No, bardziej zauwazalny pojazd i moze ma mniej wypadkow, nawet jak
    wymusza pierwszenstwo.
    Co prawda teraz nikt o to nie pyta, wiec moze i masz racje ze mniej ..

    >Jak warsztaty będą montowały układy paliwowe na Pb w samochodach
    >fabrycznie ich pozbawionych to powyższe będzie prawdą.
    >Kto wie może kiedyś będzie się przerabiało samochody elektryczne na
    >spalinowe ;-).

    No ba - maly generatorek i auto z zasiegu 100km ma 5000 :-)

    J.