eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikapodbieranie 12V z akumulatora UPS'a; praca cykliczna UPS'a › Re: podbieranie 12V z akumulatora UPS'a; praca cykliczna UPS'a
  • Data: 2010-08-11 05:06:56
    Temat: Re: podbieranie 12V z akumulatora UPS'a; praca cykliczna UPS'a
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp> szukaj wiadomości tego autora

    Rafał wrote:
    > Obawiam się jednak czegoś innego - czy ta ładowarka jest na tyle
    > "miękka" żeby pod większym obciążeniem napięcie usiadło i prąd był brany
    > z akumulatora. Bo jak ładowarka będzie "twarda" to te 2-3A szybko ją
    > ubiją.

    testowane z paroma roznymi ups'ami. zdaje sie ze 'miekkosc' to zalozenie
    konstrukcyjne (akku przeciez moze byc rozladowany ;)
    osobiscie 'z braku laku' podlaczalem switche i inne 'sieciowe' zabawki do
    roznych ups'ow bezposrednio do zaciskow. zawsze chodzilo bezproblemowo, z
    tym ze warto tam dorzucic spory kondensator zeby nie bylo tetnien (10 000uF
    minimum). warto tez po np. tygodniu pracy sprawdzic napiecie - jak za duzo
    pradu sie ciagnie to ladowarka nie wyrabia i nap. spada np. do 12V.
    wiekszosc ups'ow ktore mam ma w srodku lm'ke i daje rade do ~500mA bez
    zadnego problemu.

    a. tylko nie licz ze taki uklad naladuje ci szybko rozladowany np. w terenie
    akumulator ;) te lm'ki daja ~1A max ogolnie...zabierz polowe to akumulator
    bedzie sie ladowal dwa dni...