  • 1. Data: 2009-04-26 14:15:14
    Temat: popularny driver jak ULN2003 ale "bipolarny"
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Potrzebuję driver do którego wejdę sygnałami cmoc/ttl 3,3 lub 5v, a
    wyjdę zwarciem do masy (wspólnego przewodu COM) w stanie niskim,
    zwarciem do zasilania (wspólnego przewodu VCC) w stanie wysokim (lub
    odwrotnie, obojętne). 4 kanały wystarczą. Czyli w zasadzie coś jak
    ULN2008 ale nie tylko "otwarty kolektor" ale też sterowane "od góry", w
    jednym scalaczku.
    Wystarczy mi 12v Vcc, 0,2A na kanał, prędkości niewielkie.
    Googluje w kierunku "bipolar driver" ale same sterowania silników
    krokowych mi wyskakują, zwłaszcza "mocowe" typu kilka amper, 40v,
    ograniczenia prądu, półkroki itp. A to ma być małe, tanie i popularne,
    nie wierzę że nie ma czegoś klasy uln...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 2. Data: 2009-04-26 14:53:36
    Temat: Re: popularny driver jak ULN2003 ale "bipolarny"
    Od: "Nickelodeon" <N...@...b>

    "BartekK" <s...@N...org> wrote in message

    BC807 będzie tanie. Potrzebujesz tranzystorów PNP do sterowania "od góry".
    Dasz LL4148 i dwa rezystory do tego. Chyba, że źle zrozumiałem i chcesz
    sterować w obie strony, np silnikiem to musisz zrobić mostek 2 szt PNP i
    2szt NPN

  • 3. Data: 2009-04-26 16:24:18
    Od: "kk" <...@...pl>

    L293

  • 4. Data: 2009-04-26 17:42:13
    Od: "k...@o...pl" <k...@o...pl>

    On 26 Kwi, 16:15, BartekK <s...@N...org> wrote:
> [...]
    > zwarciem do zasilania (wspólnego przewodu VCC) w stanie wysokim (lub
    > odwrotnie, obojętne). 4 kanały wystarczą.
    Źle szukasz!
    Powinieneś w Google wpisać hasło "totem pole driver" a nie "bipolarny"
    Jest dużo trafień ale nie wiem czy nie będzie łatwiej użyć NPN-PNP
    Poniżej dwa pierwsze trafienia:
    http://www.ti.com/lit/gpn/sn754410
    http://www.datasheetarchive.com/pdf-datasheets/Datas
    heets-36/DSA-717815.pdf

  • 5. Data: 2009-04-27 20:04:42
    Od: BartekK <s...@N...org>

    k...@o...pl pisze:
    > Źle szukasz!
    > Powinieneś w Google wpisać hasło "totem pole driver" a nie "bipolarny"
    > Jest dużo trafień ale nie wiem czy nie będzie łatwiej użyć NPN-PNP
    Dzięki. Faktycznie tego szukam. Par NPN-PNP nie wsadzę, raczej wolę coś
    scalonego w podstawkę (łatwo wymienialne) niż plątaninę ścieżek i
    tranzystorków ;)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173