  • 1. Data: 2009-04-25 20:32:58
    Temat: [hdd] ciekawostka
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu>

    uszkodziła mi się taśma w kieszeni tracer, więc kupiłem kabelek
    ATA, rozebrałem złącza w kieszeni, uciąłem kawałek kabelka na
    wymiar zacisnąłem złącza i co... nie działa to znaczy działa
    jako ATA33, a jako ATA66 już nie chce, ciekawa ta kompatybilność
    elektromagnetyczna...

  • 2. Data: 2009-04-25 20:59:45
    Temat: Re: [hdd] ciekawostka
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    identyfikator: 20040501 wrote:
    > wymiar zacisnąłem złącza i co... nie działa to znaczy działa
    > jako ATA33, a jako ATA66 już nie chce, ciekawa ta kompatybilność
    > elektromagnetyczna...

    Zacisnales wtyczke odcieta z konca tasmy, a ta ze srodka usunales?
    Podlaczyles we wlasciwy sposob, tzn. odpowiednia koncowka do elektroniki
    kieszeni?

    k,

  • 3. Data: 2009-04-25 21:29:54
    Od: Dumak <dumakpl@_usun_gmail.com>

    identyfikator: 20040501 pisze:
> [...]
    > zacisnąłem złącza i co... nie działa to znaczy działa jako ATA33, a jako
    > ATA66 już nie chce, ciekawa ta kompatybilność elektromagnetyczna...

    Nie jestem tego pewien, ale czy czasem taśma do ATA66 nie miał
    przecinanej jednej z żył?

    Dumak

  • 4. Data: 2009-04-25 21:50:56
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Dumak wrote:

    > Nie jestem tego pewien, ale czy czasem taśma do ATA66 nie miał
    > przecinanej jednej z żył?

    Jedna wtyczka ma zwarcie (slave), druga przecieta zyłę (master). Przy jednym
    urządzeniu musi być master i kontroler.

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 5. Data: 2009-04-26 09:40:03
    Od: "Michał Lankosz" <m...@t...pl>

    > Jedna wtyczka ma zwarcie (slave), druga przecieta zyłę (master). Przy
    > jednym urządzeniu musi być master i kontroler.

    Czy to nie dotyczy przypadkiem tylko sytuacji, gdy wykorzystuje się pozycję
    zworki CS (Cable Select) w napędzie, a pozycje zworek Master i Slave mają
    wyższy priorytet?

    Michał

  • 6. Data: 2009-04-26 10:37:01
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Michał Lankosz wrote:

    > Czy to nie dotyczy przypadkiem tylko sytuacji, gdy wykorzystuje się
    > pozycję zworki CS (Cable Select) w napędzie, a pozycje zworek Master
    > i Slave mają wyższy priorytet?

    Tprawdopodobnie tak, ale należy pamietać ze "master" musi być na koncu tasmy
    gdyz pełni role terminatora szyny.

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 7. Data: 2009-04-26 10:50:39
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu>

    ale to zapewnia kabel, nie kieszeń... objaw jest taki, że dysk
    jest wykrywany, można czytać dane, ale co jakiś czas się
    restartuje...

  • 8. Data: 2009-04-26 11:25:03
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mikolaj Tutak napisał:

    > Tprawdopodobnie tak, ale należy pamietać ze "master" musi być na koncu
    > tasmy gdyz pełni role terminatora szyny.

    A w czym taki slave jest gorszy przy terminowaniu szyny?

    --
    Jarek

  • 9. Data: 2009-04-26 11:34:23
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    identyfikator: 20040501 wrote:

    > ale to zapewnia kabel, nie kieszeń... objaw jest taki, że dysk
    > jest wykrywany, można czytać dane, ale co jakiś czas się
    > restartuje...

    Kabel zapewnia terminacje? Od kiedy?

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 10. Data: 2009-04-26 11:35:11
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Jarosław Sokołowski wrote:

    > A w czym taki slave jest gorszy przy terminowaniu szyny?

    "Slave" nie terminuje szyny, tylko kontroler i naped "master".

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj