  • Data: 2016-05-18 13:25:57
    Temat: Re: porada elektryka potrzebna - radio i zest głośnomówiący
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "PiteR" <e...@f...pl> napisał w wiadomości
    news:XnsA60BB4FD73595PanElektronik@localhost.net...

    > Dioda to zawór zwrotny. Zapobiega płynięciu prądu w złym kierunku jak
    > np się pomylisz ;) Może być potrzebna a może nie być.
    >
    > To jest chyba schemat wiązki dodawanej do zestawu. Na razie sprawdź
    > zółty kabel czy +12v nim przychodzi z samochodu i czy przechodzi w lewo
    > na wtyczkę idącą do radia.
    >
    > http://piterpro.private.pl/img/radio_01.png

    Tłumaczysz człowiekowi nie mającemu pojęcia o elektryce, jak ma podłączać
    przewody. Z mojego doświadczenia wiem, że to się dobrze nie skończy... ;-)

    Najprościej by było, gdyby autor wątku sprawdził jakie kolory wchodzą na
    kolejne piny oryginalnej kostki (vitarowskiej) i porównał to z pinami kostki
    z zestawu (tej wkładanej do radia). Na bank jest żółty zamieniony z
    czerwonym i stąd problem. Jeżeli mam rację, to zamiana żółtego z czerwonym w
    kostce z zestawu (tej wkładanej do radia) rozwiąże problem. Jeśli tylko
    autor wątku nie jest daltonistą, to jest najbezpieczniejszy sposób
    rozwiązania problemu.

    Wiwo