  • 1. Data: 2016-05-16 21:28:13
    Temat: porada elektryka potrzebna - radio i zest głośnomówiący
    Od: uciu <a...@g...com>

    Witam,

    jest auto Grand Vitara, do której musze zamontować zestaw głośnomówiący.
    Zestaw Nokia CK600, który bez problemu działał w innym aucie.
    Zestaw jest na kostce ISO wiec teoretycznie łatwy montaż.

    Problem w tym, ze jak go podłącze to radio nie pamięta ustawień i resetuj się po
    wyłączeniu zapłonu. Sam zestaw działa wyśmienićie - pamieta ustawienia itp.
    Gdy podłącze radio bezpośrednio działa bdb tzn nie nikną zapisane stacje/ ustawienia
    itp.

    Gdzie szukać problemu?
    Bezpieczniki na kablach z zestawu głośnomówiącego są OK.

    Pozdrawiam
    uciu

  • 2. Data: 2016-05-16 22:09:13
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2016-05-16 21:28, uciu wrote:
> [...]
    > Gdy podłącze radio bezpośrednio działa bdb tzn nie nikną zapisane stacje/

    sprawdz czy po masz stale napiecie na kostce przejsciowki na pinie 4 w
    kostce A, czy zlacze jest ciasne itp.

    A4 jest podlaczone 'bezposrednio' do akumulatora i odpowiada za
    podtrzymanie ustawien radia

    https://en.wikipedia.org/wiki/Connectors_for_car_aud
    io#/media/File:ISO_10487_connector_pinout.svg

  • 3. Data: 2016-05-16 22:10:15
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2016-05-16 o 21:28, uciu pisze:
> [...]
    ustawienia itp.

    > Gdzie szukać problemu?
    > Bezpieczniki na kablach z zestawu głośnomówiącego są OK.

    powinenes miec 2 kable zasilajace. prawdopodobnie zolty iczerwony
    przewod. jeden jest zasilany tylko gdy jest wlaczona stacyjka a drugi
    daje zasilanei caly czas. podlaczone do kostki musza byc oba!

  • 4. Data: 2016-05-17 12:11:48
    Od: uciu <a...@g...com>

    Jest tak jak piszecie. Na czerwonym jest stałe 12V i do zestawu głośnomówiącego
    dochodzi bo zestaw nie resetuje się i pamieta wszystkie ustawienia. Problem w tym ze
    nie dochodzi do radia.

    Złącze jest ciasne. Może tez zestaw głośnomówiący jest uszkodzony, choć dziwne by to
    było bo w drugim aucie (TOYOTA) działał bez problemu - tak ponoć twierdzi poprzedni
    właściciel :-)

    uciu

  • 5. Data: 2016-05-17 13:22:44
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** uciu pisze tak:

> [...]
    > choć dziwne by to było bo w drugim aucie (TOYOTA) działał bez
    > problemu - tak ponoć twierdzi poprzedni właściciel :-)

    Na żółtym kablu idącym do radia ma być zawsze obecne +12v
    Jeśli kabel zestawu nie przenosi +12v to połacz sobie przez diode.

    https://commons.wikimedia.org/wiki/File:ISO_10487_co
    nnector_black.svg

    --
    Piter

    golf mk2
    Kia ma 7 lat gwarancji ale jak będzie jeździć po 29 latach?

  • 6. Data: 2016-05-17 15:30:46
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 17 maja 2016 13:22:47 UTC+2 użytkownik PiteR napisał:

    > Na żółtym kablu idącym do radia ma być zawsze obecne +12v
    > Jeśli kabel zestawu nie przenosi +12v to połacz sobie przez diode.

    spróbuje to dziś połączyć, tylko wytłumacz mi po co ta dioda?
    NIe znam się zbytnio na elektronicy i zakładałem ze podpięcie zestawu ograniczy się
    do włożenia wtyczek :-)

  • 7. Data: 2016-05-17 16:15:40
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2016-05-17 o 12:11, uciu pisze:

> [...]
    to było bo w drugim aucie (TOYOTA) działał bez problemu - tak ponoć twierdzi

    nie sugeruj sie ze zestaw pamięta bo może sobie zapisywać ustawienia w
    pamięci nieulotnej. zmierz czy jest tam faktycznie napięcie cały czas
    czy tylko przy włączonej stacyjce

  • 8. Data: 2016-05-17 17:47:31
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** uciu pisze tak:

    > spróbuje to dziś połączyć, tylko wytłumacz mi po co ta dioda?
    > NIe znam się zbytnio na elektronicy i zakładałem ze podpięcie
    > zestawu ograniczy się do włożenia wtyczek :-)

    Dioda to zawór zwrotny. Zapobiega płynięciu prądu w złym kierunku jak
    np się pomylisz ;) Może być potrzebna a może nie być.

    To jest chyba schemat wiązki dodawanej do zestawu. Na razie sprawdź
    zółty kabel czy +12v nim przychodzi z samochodu i czy przechodzi w lewo
    na wtyczkę idącą do radia.

    http://piterpro.private.pl/img/radio_01.png

    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.

  • 9. Data: 2016-05-17 21:00:03
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik sirapacz n...@s...pl ...

    > nie sugeruj sie ze zestaw pamięta bo może sobie zapisywać ustawienia w
    > pamięci nieulotnej. zmierz czy jest tam faktycznie napięcie cały czas
    > czy tylko przy włączonej stacyjce

    Troche z innej bajki pytanie:
    - radio nie pamieta ustawien, wyglada na to, ze przy wylączonej stacyjce
    nie ma pradu podtrzymujacego.
    - ale nie pamieta tez ustawien, jak przy włączonej stacyjce wylączy sie
    radio i włączy ponownie.
    Czy to objaw złego podłaczenia czy awarii radia?

  • 10. Data: 2016-05-17 22:51:55
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Budzik pisze tak:

> [...]
    > - ale nie pamieta tez ustawien, jak przy włączonej stacyjce
    > wylączy sie radio i włączy ponownie.
    > Czy to objaw złego podłaczenia czy awarii radia?

    Raczej radio zepsute.
    Bateria podtrzymująca umarła może.

    Jaki to sprzęcior?

    --