    From: Marcin Łukasik <.marcin.@.milea.pl.>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: potrzebne promieniowanie UV-C
    Date: Mon, 01 Jun 2009 01:21:53 +0200

    Pabl_o pisze:
    > witam
    >
    > Nie wiem czy na dobrej grupie pytam ale zawsze warto sprobowac :)
    >
    > Jest sobie suszarka IR do sitodruku i jak to czasami bywa, trzeba wydrukowac
    > cos lakierem UV. I tu mam pytanie - jak najprosciej zbudowac promiennik UV-C
    > co by go tymczasowo wmontowac w ten tunel?
    >
    > Wszedzie promienniki stricte UV-C sa na zamowienie... czy nie mozna
    > zastosowac czegos co "normalnie" emituje np UV-A a ubocznie C ? Jakis taki
    > patent jak ze zbijaniem oslony w lampie sodowej ?!
    > Wymagana wydajnosc to ok 100W/cm2, generalnie tasme moge zwolnic do 5 m/min
> [...]

    100W/cm2 wymaga kurewskiej lampy, rzędu kilowatów :(
    Do tego to tylko "promienniki podczerwieni". Philips robi coś takiego do
    ogrzewania.. jest jeszcze parę innych firm.
    Najtaniej kupisz na ebayu w US (jakieś 50 USD za żarówę 1000W-3000W).
    Jeśli twierdzisz, że paręset wat Ci wystarczy, to proponuję żarówki do
    wykluwania kurczaków :-)
    Są w opcjach do 375W. Wiem, że do grzania jest OK, ale które pasmo UV..
    czy A, B, czy C... nie wiem..
    http://www.allegro.pl/item650253443_sztuczna_kwoka_p
    romiennik_podczerwieni_rubinowy.html

    Tu masz drogą, ale jest:
    http://cgi.ebay.com/Ushio-superior-UV-lamp-SUV-2001C
    IHL-S-2000W_W0QQitemZ310034186979QQcmdZViewItemQQptZ
    BI_Electrical_Equipment_Tools?hash=item482f7a42e3&_t
    rksid=p3286.m20.l1116

    Jest dużo aukcji od 1USD i można też dostać tanio, musisz poszukać...

    Pozdrawiam,
    Marcin

    --
    Milea Wireless Communications, http://milea.pl
    Anteny WiFi, UMTS, kable, zlacza, akcesoria.

    ``Be who you are and say what you feel, because those who mind don't
    matter and those who matter don't mind.''