    Subject: Re: prawo
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Luke <l...@l...net>
    Date: Sat, 7 Jan 2017 22:18:24 +0100

    W dniu 2017-01-07 o 21:54, slawek pisze:

    > Skoro zrobiło się tak naukowo, to poproszę o źródła tych objawień.
    > Konkretnie o referencje do opublikowanych prac nt. "zasady 80-20", z
    > uwzględnieniem aktualnego stanu wiedzy.

    To jest stwierdzenie na podstawie moich obserwacji. I nigdzie nie
    pisałem, że ktokolwiek w jakiejkolwiek publikacji to wykazał.

    > Hint: jeżeli na czterech podwładnych przypada jeden kierownik, każdy z
    > podwładnych pisze jedną pracę raz na na jakiś czas, każda taka praca ma
    > dopisanego jako współautora kierownika, to czy nie jest przez to
    > automatycznie spełniona zasada 80-20? ;)

    Nie, ponieważ pisałem o tym, że znaczna część tych pozostałych osób,
    wyrabiających sumarycznie 20% parametryzacji, nie robi nic lub prawie
    nic. I tacy ludzie byli jednym z największych problemów podczas kilku
    reform nauki (i obecna reforma również chce ich zmusić do roboty, pewnie
    znowu się nie uda).

    Poza tym, co chyba najważniejsze, przy parametryzacji jednostki każda
    publikacja liczy się jeden raz, niezależnie od dopisania kierownika.
    Zwiększanie ilości autorów nie zmienia parametryzacji jednostki,
    najwyżej zmienia ranking indywidualny danego autora.

    Większość uczelni udostępnia obecnie publiczne wyszukiwarki dokonań
    każdej jednostki i każdego pracownika. Można to bez problemu sprawdzić.

    > Anyway pomysł jest mój, więc nie próbuj publikować jako własnego:
    > informacja poszła na serwery a MD5 na drzwi szafy. (Jestem z miasta,
    > więc o porządny wychodek raczej trudno.)

    Już lecę do notariusza ;)

    I nie pisałem, że trzaskam 30 artykułów rocznie. Pisałem tylko, że takie
    sytuacje się zdarzają i nie są zawsze patologią z samej definicji.

    L.