  • Data: 2009-12-30 10:19:15
    Temat: Re: problemy z falownikiem
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

    m. schrieb:
    > U?ytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisa^(3) w
    > wiadomo?ci news:7puh5uFhpgU1@mid.uni-berlin.de...
    >
    > Witam.
    > Nie wiem jak wyglada sprawa z kombinacja silnik pradu sta^(3)ego plus
    > komutacja halotronowa, ale w przypadku zwyklego falownika i silnika
    > asynchronicznego wiekszosc falowników ma blokade pracy regeneracyjnej,
    > (a przynajmniej wszystkie które widzia^(3)em - twojego nie widzialem) po
    > prostu gdy napiecie na szynie DC jest zbyt duze nie ma hamowania
    > dynamicznego
    > i silnik kreci sie jak chce.

    też tego oczekuję. Niestety firma produkująca te falowniki jest chwilowo
    nieosiągalna, pewnie wszyscy na urlopach międzyświątecznych.

    > Wszystkie uszkodzenia jakie widzia^(3)em wynika^(3)y z
    > a) zabrudzenia/zawilgoczenia i w konsekwencji "jakiegos przebicia gdzies" i
    > uszkodzenia
    > mostka
    > b)wyschniecia kondensatorów w róznych miejscach

    Zawilgocenie jest możliwe. Krzesełko jest w nieogrzewanym pomieszczeniu,
    a ten rejon Florydy słynie z dużej ilości burz i innych wilgotnych
    zjawisk. Drugie, identyczne w konstrukcji krzesło mamy w Edwards Air
    Base, Mojave, CA. Tam jest prawie zawsze bardzo sucho (pora deszczowa
    jakieś 2 miesiące w roku, a i ta nie jest bardzo mokra). Tam problemów
    nie mam żadnych (jak na razie, odpukać...).

    > c) pod^(3)aczenia zasilania na wyjscie i uwalenia mostka
    Niemożliwe. Urządzenie było "nieruchane". Pół godziny wcześniej jeszcze
    się kręciło, potem przestało (originał mojego szefa).

    > co do twojego przypadku moze wada uszkodzenie falownika
    > jest przypadkiem, nadmiar pradu masz spory (40A to warto?? ci?g^(3)a?
    > czy przeci??enie 120sek ?). i ile bezw^(3)adnosci ma to "krzese^(3)ko",
    > czy nadmiar jest wystarczajacy.
    40A to wartość ciągła. Krzesło ma poważną bezwładność. Jest
    zaprojektowane na ładowność 125kg plus konstrukcja. W sumie było
    testowane z doładowaniem 155kg. Kompletna masa maksymalna na osi to
    180kg, testowane z 210kg. Rozkład masy też nie całkiem na osi.
    > a silnik to chyba jest mierzalny ? tzn wiadomo jakie rezystancje pomiedzy
    > uzwojeniami powinny byc i rezystanje uzwojen ? pomierzyc i wiesz. a
    > przynajmniej
    > w przypadku zwyk^(3)ych silników to skutkuje.

    Jest mierzalny na kablu doprowadzającym (pigtail 0.5m, 2.5mm2 na fazę),
    ale rezystancja uzwojeń wynosi 0.89 ohm. Połączony w trójkąt, czyli
    powinno być ok. 0.6 ohm między parami UVW. Multimetrem to dokładnie nie
    zmierzysz, ale przynajmniej będzie można sprawdzić, czy jest
    symetrycznie. Mostka pod nogą nie ma. Już napisałem do amerykańców, ale
    inżyniery są na urlopie i będą dopiero 4.01.

    Waldek