    From: Michoo <m...@v...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: procedura tworzenia program?w
    Date: Mon, 20 Feb 2012 15:49:12 +0100
    <jhoql7$kq0$1@inews.gazeta.pl> <jhr1lj$ub3$1@node2.news.atman.pl>
    <c...@4...com>
    <4f414c67$0$2374$c3e8da3$47a2c32d@news.astraweb.com>
    <c...@4...com>
    <jht6ai$1ip$1@inews.gazeta.pl> <jhthug$tib$1@mx1.internetia.pl>
    <jhtk1u$f91$1@inews.gazeta.pl>

    W dniu 20.02.2012 15:06, Wojciech Jaczewski pisze:

    > Kosztem dłuższego analizowania/testowania, czy gdzieś nie ma wyścigu.

    Jak zakładasz możliwość istnienia wyścigu to znaczy, że problem jest na
    tyle złożony, że i tak będzie dużo analizowania i testowania.

    Ja mówię o imo najsensowniejszym układzie w większości przypadków:
    - producent/ci generujący zdarzenia przetwarzania
    - konsument/ci generujący wynik i ewentualne zdarzenia odpowiedzi(np
    większość GUI pozwala na wywołania tylko z wątku głównego)
    - cały kontekst enkapsulowany w żądaniu/odpowiedzi.

    > Wolę message passing na procesach.
    Procesy są dość ciężkie - przekazanie złożonych obiektów niepotrzebnie
    trwa. A tu sprawdzasz czy na pewno ref_count jest równy 1, odpalasz i
    zapominasz.

    > Częściowo wynika to z tego, co dotychczas robiłem, a POSIX-owe API ma bardzo
    > poważne - jak dla mnie - wady:
    > - pthread_cond_timedwait operuje na czasie systemowym a nie monotonicznym
    > - nie mam możliwości nastawić czekania (select/poll) na pierwsze ze zdarzeń:
    > cond (lub semafor), otrzymanie danych na socket-cie.
    > A skoro zwykle i tak muszę używać komunikacji przez potok lub gniazdo, to
    > wolę osobny proces zamiast wątku.
    Ok. Ale to już specyfika problemu.

    A ja piszę, że ogólnie o ile ktoś wie jak je używać to wątki są dobre.

    Michoo