    From: szyk <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: procedura tworzenia programów
    Date: Sun, 19 Feb 2012 19:18:08 +0100

    > "Praca parami" to nie relacja "dyrektor-zastepca". No i ciekawe by
    > bylo gdyby kazdy programista mial "zastepce".

    Co w tym dziwnego? Co prawda sam nie widziałem czegoś takiego, ale mogę
    sobie wyobrazić, że jakiś "super-mistrz-zen" vel "starszy programista"
    ma "do swojej dyspozycji" kilku "młodszych programistów" którzy
    wyczesują dla niego różne trzeciorzędne tematy (np. przygotowanie
    środowiska po instalacji systemu, albo oskrypcenie jakiejś czynności,
    opracowanie wersji na inne systemy, robienie instalatorów, podczepianie
    zewnętrznej biblioteki pod fasadę zdefiniowaną przez "mistrza"). Mi by
    się to wydawało normalką tak jak w zakładach rzemieślniczych "mistrz" i
    "uczniowie". Poza tym w każdej poważnej firmie musi być "zastępca
    programisty" na okoliczność sytuacji życiowych (urlop, choroba,
    odejście), bo inaczej co? Programista znika i firma stoi?