eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingprosty assembler › Re: prosty assembler
  • Data: 2014-10-12 21:20:02
    Temat: Re: prosty assembler
    Od: firr <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu niedziela, 12 października 2014 20:13:07 UTC+2 użytkownik Piotr napisał:
    > W dniu 2014-10-12 o 18:54, firr pisze:
    >
    > > ja bardziej mysle o maszynie wirtualnej badz 'emulatorze wymyslonego procesora'
    (jesli miedzy jednym a drugim jest jakas roznica bo nie wiem),
    >
    > > bardziej mi w sumie chodzi o emulator - z emulatorem jest tylko ten problem ze
    nie jestem pewien czy i jak nalezy zapewnic jak�� czasow�
    >
    > > stabilno�� takiego emulatora tak by na przyklad
    >
    > > jeden cykl zajmowal dokladnie iles czasu i by to wszystko wogole nie 'plywa�o'
    w czasie
    >
    > > (nie ejstem pewien czy to jest realny problem czy tylko moj teoretyczny wymyslony
    bo widzialem emulatory c64 i nic nie plywalo - z drugiej strony nawet czyste
    winapowskie natywne aplikacje chyba nieco plywajďż˝ w czasie 9moga sie ciac jak film)
    tak ze nie wiem)
    >
    > >
    >
    > > co do asemblera to to co powyzej napisalem wydaje mi sie jak na razie okay (z
    lekkimi poprawkami), czyli ogolnie prosty asm wogole bez rejestrow
    >
    > >
    >
    >
    >
    > Oczywi�cie mo�e by� procesor bez rejestr�w (w tym sensie, �e mo�na
    >
    > potraktowa� ca�� pami�� RAM jako rejestry). W fizycznych procesorach
    >
    > stosuje si� rejestry ze wzgl�du na szybko�� dzia�ania. W og�lno�ci
    nie
    >
    > musisz si� bawi� w "dyscyplin� czasow�" poszczeg�lnych instrukcji,
    >
    > emulatory C64 to stosujďż˝, bo chodzi po prostu o emulacjďż˝ konkretnego
    >
    > urz�dzenia (a wi�c mi�dzy innymi o to aby programy chodzi�y tak samo jak
    >
    > na oryginalnym C64 a nie 1000 razy szybciej), no i w C64 stosowa�o si�
    >
    > cyklowanie oraz wykorzystywano specyficzne zachowania zar�wno procesora
    >
    > jak i uk�ad�w peryferyjnych - emulator kt�ry tego nie odzwierciedla, nie
    >
    > b�dzie pozwala� na uruchomienie wielu program�w. Obejrzyj sobie
    >
    > http://www.youtube.com/watch?v=ZsRRCnque2E i zobacz jakie tricki
    >
    > stosowali (i nadal stosuj�) programi�ci na C64, emulator musi by� tak
    >
    > napisany, aby te tricki dzia�a�y, bo inaczej b�dzie kiepskim emulatorem.
    >
    > W swoim "wymy�lonym" procesorze nie musisz si� w takie rzeczy bawi�
    >
    > je�li nie b�dzie to potrzebne.
    >
    >

    chodzi mi o to by jednak po prostu emulator "nie ciął" (nawet minimalnie) - i nie
    wiem jak to zapewnic
    zasadniczo to czas w emulatorze tez sie emuluje
    i o tyle taki emulator moze dowolnie ciac itd i bedzie doskonale wmulowal - ale
    jesliby to mial byc dokladny "fizycznie" emulator to nie powinien ciąć i dzialac
    dokladnie co do mikrosekundy zgodnie z tym jak dziala dizyczna maszyna - nie wiem
    wlasnie jak to sie robi
    taka doskonale fizyczna emulacje (i na ile to jest wazne) -
    z programami na peceta to jest wlasnie straszne ze czasem tną

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: