    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Mon, 13 Oct 2014 05:22:40 -0700 (PDT)
    Subject: Re: prosty assembler
    From: firr <p...@g...com>

    > nie wiem czy takie dodawanie ujemnej mozna zrobic wylcznie po stronie programisty
    konwencją czy tez potrzebna jest jakakolwiek swiadomosc ze strony procesora ze to
    jest cos innego niz zwykle dodawanie),

    o ile tak jest - tj tak ze odejmowanie daje sie zrealizowac na procesorze wylacznie
    z operacją dodawania (gdzie ujemna na przyklad -90 to "max - 90 +1 " (czyli
    powiedzialbym "omax-dodatnia" gdzie omax to max +1 np 256 dla bajtu) to wynika z tego
    ze w asemblerze nie ma czegos takiego jak signed int, unisigned int
    jest tylko jeden typ ktory jest jakby sumą
    signed i unsigned a czy konkretna wartosc jest signed czy unsigned zalezy od
    kontekstu kodu

    - bardzo wazny prosty fakt ale nieststy jakios w zyciu mnie ta swiadomosc (ze tak
    chyba jest)
    mnie omijala - o ile tak to troche znaczy ze
    trzeba zwerufikowac moze swoje podejscie do typow signed i unsigned w c, byc moze
    nawet
    mozna powiedziec ze cos z nimi jest nie tak
    (choc tu to nie wiem, byc moze sa ok zeby informowac kompilator o tych kontekstach
    tylo nalezy czasem wykorzystywac rzutowania by miec dostep do tego wiekszego typu
    (tymczasowo mozna nazwac "signed unsigned int" czy jakos inaczej)