    From: " " <f...@g...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: prosty kod sieciowy do gierki
    Date: Sun, 19 Feb 2012 17:24:50 +0000 (UTC)

    szyk <s...@o...pl> napisał(a):

    > Generalnie koncepcja transmisji sieciowej jest bardzo prosta. Na każdym
    > poziomie sieci masz pakiet. Pakiet składa się z nagłówka który zawiera
    > różne informacje (np. długość pakietu, gdzie przesłać pakiet, gdzie
    > zaczynają się dane i jakie one są). Protokoły kolejnych warstw wstawiają
    > nagłówek i dane tam gdzie w protokole warstwy wyższej jest miejsce na
    > dane. Czyli wygląda to jak ruskie figurki bab (z których każda poza
    > pierwszą zawiera w środku inną babę). Z tą różnicą, że pakiety składa
    > się poczynając od wstawiania w największy pakiet kolejnych mniejszych
> [...]

    ok, ale mam szczegolowe pytania (jak nie bedzie odpowiedzi to bee musial
    sam poszukac, wiadomo, ale pogadac nie zaszkodzi):

    jaki rozmiar powinny miec te pakiety najlepiej - spodziewam sie
    ze po jednym bajcie nie warto wysylac, podobnie zapewne nie warto
    wysylac po jednym gigabajcie - jaki rozmiar najlepiej i jaki to ma
    wplyw

    jak opakowac i odpakowac te pakiety, czy zwykle wysyla sie
    (zwlaszcza w kontekscie gamedevu) pakiet o takiej samej
    strukturze czy wysyla pakiety roznych typow ktore pozniej
    trzeba 'odpakowac' po jakims typie?

    jak czesto wysylac? czy 30 pakietow (stanow gry) na
    sekunde to nie za duzo (jak to ustalic?) jak rozumiem
    to jest obslugiwane na 'oddzielnym watku' przez jakis
    'driver' do netu ktury obsluguje programową kolejke,
    ale czy przy za duzym wysylaniu ta kolejka sie nie
    przepelni?