  • 1. Data: 2009-01-14 19:27:52
    Temat: prosze o sprawdzenie .. prostego wyliczenia
    Od: xxxx <a...@w...pl>

    Jako ze juz z pamieci conieco uleciało, szczególnie w zakresie pradu
    zmiennego, prosze o sprawdzenie czy moje wyliczenia sa w miare poprawne.
    Chodzi mi o wskazanie omomierza przy pomiarze oporu grzałku 2000 W (np z
    zelazka). Wyszło mi iz pokaze ok 25-26 OM.
    Czy bardzo jestem w błedzie.
    Troche mnie myli moc czynna, bierna itd .. i wlasnie to najmniej pamietam
    :(

  • 2. Data: 2009-01-14 19:52:41
    Temat: Re: prosze o sprawdzenie .. prostego wyliczenia
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...ar.wroc[kropka]pl>

    On Wed, 14 Jan 2009 20:27:52 +0100, xxxx <a...@w...pl> wrote:

> [...]
    >Czy bardzo jestem w błedzie.
    >Troche mnie myli moc czynna, bierna itd .. i wlasnie to najmniej pamietam

    P=U^2/R
    stąd: R=26.45 oma
    Bingo!
    :-)

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 3. Data: 2009-01-14 20:03:21
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    xxxx pisze:
> [...]
    > Chodzi mi o wskazanie omomierza przy pomiarze oporu grzałku 2000 W (np z
    > zelazka). Wyszło mi iz pokaze ok 25-26 OM.

    Wyliczenie jest dobre. Jednak miernik wskaże obliczoną wartość tylko
    jeśli podłączysz go do gorącej grzałki. Jak grzałka ostygnie to jej
    rezystancja trochę się zmniejszy. Efekt ten jest szczególnie widoczny w
    przypadku pomiaru rezystancji żarówki.

    Paweł

  • 4. Data: 2009-01-14 20:05:00
    Od: xxxx <a...@w...pl>

    Był 14 styczeń 2009 roku (środa) gdy o godz. 20:52, wszystkim znany *Paweł
    Pawłowicz* napisał(a):

    > P=U^2/R
    > stąd: R=26.45 oma
    > Bingo!
    > :-)
    >
    > Pozdrawiam,
    > Paweł

    Dzięki.
    Jutrpo musze coś zmierzyć i wolałem sie upewnić..

    Podstawowe prawa dla pradu stalego w miare pamietam.. ale nie wiem cyz one
    wprost maja przełozneie dla zmiennego i oczywiscie czy odczyt z omomierza
    bedzie taki jak oszacowałem.

  • 5. Data: 2009-01-14 20:06:26
    Od: xxxx <a...@w...pl>

    Był 14 styczeń 2009 roku (środa) gdy o godz. 21:03, wszystkim znany *Paweł*
    napisał(a):

> [...]
    > jeśli podłączysz go do gorącej grzałki. Jak grzałka ostygnie to jej
    > rezystancja trochę się zmniejszy. Efekt ten jest szczególnie widoczny w

    Ok Dzięuje. Mnie jednak chodzi o szacunek wiec zmiany rzedu nawet kilku
    procent nie beda mialy dla mnie większego znaczenia.

    ***ERA****
    aby wysłać maila: http://cerbermail.com/?0jU9s04Hei

  • 6. Data: 2009-01-14 20:14:58
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > Mnie jednak chodzi o szacunek wiec zmiany rzedu nawet kilku
    > procent nie beda mialy dla mnie większego znaczenia.

    Żarówka 230V 40W ma rezystancję na zimno 94 ohm.
    Policz dla ciekawości ile powinna mieć na gorąco

    Paweł

  • 7. Data: 2009-01-14 20:42:58
    Od: xxxx <a...@w...pl>

    Był 14 styczeń 2009 roku (środa) gdy o godz. 21:14, wszystkim znany *Paweł*
    napisał(a):

    > Żarówka 230V 40W ma rezystancję na zimno 94 ohm.
    > Policz dla ciekawości ile powinna mieć na gorąco
    >
    > Paweł
    Strzelam - ok 1300 Ohm.

    Pawełku OK.. to mnie zaskoczyłes. Jakoś kiepski jestem w funkcjach
    zależnosci oporu od temp.
    Powiedz mi lepiej .. jak szacujesz opornosc takiej grzałeczki na zimno..
    Bedzie to mierzalne prostym omomierzem?

  • 8. Data: 2009-01-14 20:55:32
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > Powiedz mi lepiej .. jak szacujesz opornosc takiej grzałeczki na zimno..
    > Bedzie to mierzalne prostym omomierzem?

    Zależy od tego z czego wykonana jest grzałka i w jakiej temperaturze
    pracuje. Jeśli jest to grzałka z żelazka to zapewne zmiany jej
    rezystancji pod wpływem temperatury będą pomijalne.

    Paweł

  • 9. Data: 2009-01-14 21:46:41
    Od: xxxx <a...@w...pl>

    Był 14 styczeń 2009 roku (środa) gdy o godz. 21:55, wszystkim znany *Paweł*
    napisał(a):

> [...]
    > pracuje. Jeśli jest to grzałka z żelazka to zapewne zmiany jej
    > rezystancji pod wpływem temperatury będą pomijalne.

    Podziękował

  • 10. Data: 2009-01-15 04:23:19
    Od: Jacek <a...@m...pl>

    Dnia Wed, 14 Jan 2009 21:05:00 +0100, xxxx napisał(a):

> [...]
    > wprost maja przełozneie dla zmiennego i oczywiscie czy odczyt z omomierza

    Wez jeszcze pod uwage, czy jest to grzalka 32, czy 64 bitowa;)