  • 1. Data: 2009-01-14 00:18:23
    Temat: Jaka przyszłoś ekranów TV? Pogadajmy na ten temat
    Od: "sofu" <m...@o...pl>

    Ja po wyrzuceniue paru telewizorów z dobrymi jeszcze kineskopami pozostalem
    przy GRUNDIGU 28 cali SONY VEGA 29 cali i 14 cali i jak na razie nie mysle
    jeszcze kupowac telewizora z ekranem cieklokrystalicznym czy z plazmą. Dla
    czego? Bo jeszcze chodza mi dobrze, jak sie cos zwali to naprawiam (zazyczaj
    jakis zimny lut co pare lat sie pokarze.) Przetrwalem wysoka cene tych
    "cienkich" TV. Teraz sa mysle lepsze technicznie do kupienia, za o wiele
    mniejsza cene. TV gra u mnie na okragło nawet gdy nie patrze, z tym ze ja
    nie lubie ogladac przy silnym swieceniu i kontrascie, wiec moze kinole sie
    tak mono nie zuzywaja?
    Jak myslicie czy technologia ciekłokrytaliczna albo plazmowa sie utrzyma na
    dluższa mete? Czy raczej juz jest cos nowego co czeka na wejscie, gdy spłaca
    sie istniejace fabryki, a rynek sie nasyci tym co jest do tej pory?
    Wywalac te kineskopowe TV czy trzymac jak skarb? Dodam, ze przy kompie mam
    ciekłokrytaliczna Belinea-e i raczej nie zamieniłbym ja z powrotem na
    kolubryne kineskopowa. Raz z powodu miejsca jakie zajmowala a po drugie
    poniewaz wydaje mi sie, ze obraz na tym cieklokrytalicznym jest jednak
    lepszy?! Stabilniejszy w funkcji czasu.
    Ale co do TV nie mam zdania.

    sofu

  • 2. Data: 2009-01-14 06:59:23
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Użytkownik sofu napisał:

> [...]
    > kolubryne kineskopowa. Raz z powodu miejsca jakie zajmowala a po drugie
    > poniewaz wydaje mi sie, ze obraz na tym cieklokrytalicznym jest jednak

    jak chciałbyś przeczekać czas paneli ciekłokrystalicznych z nadzieją na
    nowe - hmmm można, a ile to lat szły kineskopy???
    chyba masz troszkę czasu do namysłu :-)
    nawiasem mówiąc większość z nas ma sentyment do starych, odchodzących
    technologii.
    ja też nie mogłem pogodzić się z odejściem mojego trinitrona 29 cali,
    albo monitora, który zajmował pół biurka, ale za to teraz pracuje na
    dwóch :-)

    pawell

  • 3. Data: 2009-01-14 07:26:39
    Od: TomaszB <b...@g...pl>

    pawell32 pisze:
> [...]
    > chyba masz troszkę czasu do namysłu :-)
    > nawiasem mówiąc większość z nas ma sentyment do starych, odchodzących

    Nowe wchodzi coraz szybciej. Nie tak dawno weszła do polski TV w
    wysokiej rozdzielczości. Pesymiści mówili, że u nas to wejdzie po 10
    latach od premiery światowej, a tu niespodzianka.
    Tak na marginesie, to w warsztacie gra ciągle przestrojony Taraban II i
    nie mam zamiaru zmieniać na nic innego, działa tak od 20 lat.

  • 4. Data: 2009-01-14 07:59:16
    Od: "Artur Miller" <a...@d...com>

    "TomaszB" <b...@g...pl> wrote in message

    > Nowe wchodzi coraz szybciej.

    jest jakieś-tam prawo kogoś-tam ;) mówiące, ze wydajność kompów zwiększa się
    dwukrotnie co roku ? jakby nie patrzeć - geometrycznie. A to za sprawą
    pewnie technologii, która pozwala na taki właśnie postęp. można się
    spodziewać, ze ta technologia nie jest wykorzystywana tylko do maszyn
    liczących ;)

    a co po LCD i plazmach ? może OLED ? może 3D jakieś ? może wszczepiane
    złącze HDMI w głowę i projekcja bezpośrednio w umyśle widza ?

    @

  • 5. Data: 2009-01-14 08:08:43
    Od: TomaszB <b...@g...pl>

    Artur Miller pisze:
    > a co po LCD i plazmach ? może OLED ? może 3D jakieś ? może wszczepiane
    > złącze HDMI w głowę i projekcja bezpośrednio w umyśle widza ?

    Idąc dalej w tym kierunku niedługo sami podłączymy się do "matrixa",
    położymy w wannie z glutem i całe życie przeżyjemy w wirtualnej
    rzeczywistości. Jak to oszczędność by była...

  • 6. Data: 2009-01-14 08:13:27
    Od: "TomT" <tom18pl@WywalTO_op.pl>

    Użytkownik "Artur Miller" <a...@d...com> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > a co po LCD i plazmach ? może OLED ? może 3D jakieś ? może wszczepiane
    > złącze HDMI w głowę i projekcja bezpośrednio w umyśle widza ?

    Toż to jakiś matrix. Ale stawiam na technologie bezprzewodowe, tylko jak
    człowiek będzie wyglądał z tymi niebieskimi zębami?
    A swoją drogą to telewizje cyfrowe i HD są przereklamowane. Jak oglądam ich
    reklamówki w telewizji to mają obraz ani trochę lepszy niż w moim "starym"
    LCD.

    TomT

  • 7. Data: 2009-01-14 08:29:22
    Od: Tomek <...@...z>

    TomaszB pisze:
    > Idąc dalej w tym kierunku niedługo sami podłączymy się do "matrixa",
    > położymy w wannie z glutem i całe życie przeżyjemy w wirtualnej
    > rzeczywistości. Jak to oszczędność by była...
    W jedną stronę to już zaczyna działać -
    http://www.pinktentacle.com/2008/12/scientists-extra
    ct-images-directly-from-brain/
    "Protokół" transmisji został rozpracowany - bo to prosty system analogowy jest :)
    Nadajnik nie
    będzie taki prosty, ale...
    Strach się bać...

  • 8. Data: 2009-01-14 10:34:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sofu" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > gdy spłaca
    > sie istniejace fabryki, a rynek sie nasyci tym co jest do tej

    Dwie techniki czekaja na wejscie:
    -LED/OLED
    -e-paper

    Plus pare projektorowych.

    A w dalszej kolejnosci .. sa juz pierwsze chipy holograficzne.
    Teraz poczekamy na 40" :-)

    > Wywalac te kineskopowe TV czy trzymac jak skarb?

    Chyba jak ci wygodniej - ja trzymam poki sie nie zepsuja :-)

    J.

  • 9. Data: 2009-01-14 11:32:03
    Od: "~" <...@p...pl>

    Użytkownik "TomaszB" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Idąc dalej w tym kierunku niedługo sami podłączymy się do "matrixa",
    > położymy w wannie z glutem i całe życie przeżyjemy w wirtualnej
    > rzeczywistości. Jak to oszczędność by była...

    Dle wielu tak jest już teraz. Dla religijnych: Bóg czyli MATRIX nad nimi
    czuwa.

  • 10. Data: 2009-01-14 11:52:13
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    > W jedną stronę to już zaczyna działać -