    From: "kogutek" <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: przedmuch
    Date: Mon, 14 Jun 2010 19:34:11 +0200
    Sender: n...@n...onet.pl

    > VW Passat B4, 1.9 TDI, 90 KM, 400.000 km. 2 mechaników stwierdziło, że
    > mam przedmuch do filtra powietrza. Co może byc przyczyną i jaki remont
    > silnika mnie czeka, co i orientacyjnie za ile? Najbardziej stawiam na
    > zawór (zawory) wydechowy w głowicy.
    >
    > Z poważaniem
    > MJ
    Jak to przedmuch ze skrzyni korbowej to nie licz ze szkłem du. Pę obetrzesz.
    Żadne zawory, zaworki duperszwance po 15 złotych. Przy 400 tysiącach to nie ma
    pierścieni, tłoków, cylindrów. To znaczy są ale tak jakoby ich nie było. Remont
    kapitalny nazywa się taka operacja i kosztuje to od 4000 wzwyż w zależności od
    silnika i ceny części zamiennych. Niby jak przez zawory może coś przedostawać
    się do filtra. Nie ma żadnego połączenia między tymi elementami. Jedyna droga to
    przez trzonki zaworów i prowadnice. Możliwe ale nie realne. 400 tysięcy to
    bardzo duży przebieg można tylko pogratulować właścicielowi.