  • 1. Data: 2010-06-14 18:32:34
    Temat: przedmuch
    Od: Tata <k...@k...net.pl>

    VW Passat B4, 1.9 TDI, 90 KM, 400.000 km. 2 mechaników stwierdziło, że
    mam przedmuch do filtra powietrza. Co może byc przyczyną i jaki remont
    silnika mnie czeka, co i orientacyjnie za ile? Najbardziej stawiam na
    zawór (zawory) wydechowy w głowicy.

    Z poważaniem
    MJ

  • 2. Data: 2010-06-14 19:27:32
    Temat: Re: przedmuch
    Od: "Hinek" <h...@t...pl>

    Użytkownik "Tata" <k...@k...net.pl> napisał

    > VW Passat B4, 1.9 TDI, 90 KM, 400.000 km. 2 mechaników stwierdziło, że mam
    > przedmuch do filtra powietrza. Co może byc przyczyną

    Przyczyna jest przebieg. Najtansza naprawa to wymiana silnika.
    Na mniej zuzyty.
    Pozdr

    --
    Hinek

  • 3. Data: 2010-06-14 19:33:00
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2010-06-14 19:27, Hinek pisze:
    > Użytkownik "Tata" <k...@k...net.pl> napisał

    > Przyczyna jest przebieg. Najtansza naprawa to wymiana silnika.
    > Na mniej zuzyty.
    > Pozdr

    Przy 400kkm 90KM nie będzie zajeżdżone, chyba że 400 to na liczniku a w
    rzeczywistości milion albo i więcej ;)

    Pozdrawiam !!

  • 4. Data: 2010-06-14 19:34:11
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    > mam przedmuch do filtra powietrza. Co może byc przyczyną i jaki remont
    > silnika mnie czeka, co i orientacyjnie za ile? Najbardziej stawiam na

    Jak to przedmuch ze skrzyni korbowej to nie licz ze szkłem du. Pę obetrzesz.
    Żadne zawory, zaworki duperszwance po 15 złotych. Przy 400 tysiącach to nie ma
    pierścieni, tłoków, cylindrów. To znaczy są ale tak jakoby ich nie było. Remont
    kapitalny nazywa się taka operacja i kosztuje to od 4000 wzwyż w zależności od
    silnika i ceny części zamiennych. Niby jak przez zawory może coś przedostawać
    się do filtra. Nie ma żadnego połączenia między tymi elementami. Jedyna droga to
    przez trzonki zaworów i prowadnice. Możliwe ale nie realne. 400 tysięcy to
    bardzo duży przebieg można tylko pogratulować właścicielowi.

  • 5. Data: 2010-06-14 20:13:45
    Od: "Piotr Megabajt$" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kogutek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > przez trzonki zaworów i prowadnice. Możliwe ale nie realne. 400 tysięcy to
    > bardzo duży przebieg można tylko pogratulować właścicielowi.

    Tyle to benzyny VW z B4 przejeżdżają bez zająknięcia (400-500 tys), wiec o
    czym ty piszesz, powiedz Mi.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2010-06-14 21:24:46
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    kogutek napisał(a):
    > 400 tysięcy to bardzo duży przebieg można tylko pogratulować
    > właścicielowi.
    Co Ty wypisujesz? Na tym silniku można 1 000 000 (milion)
    km zrobić zrobić bez remontu.

    Było kiedyś w TV jak właściciel Toledo od nowości z tym motorem jakąś
    nagrodę odbierał, chyba od Seata.
    A z poważniejszych napraw zapamiętałem wymianę uszczelki pod głowicą.
    Wszystko dokumentowane przez serwis, wymiany oleju, i naprawy.
    Najechał tyle, bo mieszkał w Polsce, a pracował w Austrii.

    Przy 400tyś remont to tylko przy niedbałości właściciela/li, lub ten
    silnik ma najechane więcej niż 400tyś.
    --
    Krzysiek

  • 7. Data: 2010-06-14 22:30:28
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Krzysztof 45 pisze: właścicielowi.
    > Co Ty wypisujesz? Na tym silniku można 1 000 000 (milion)
    > km zrobić zrobić bez remontu.

    No to przeciez przejechac moze.
    Co z tego ze bedzie żarł olej i dmuchał każdym możliwym otworem. Grunt
    ze dojedzie do 1000000km i odbierze nagrode.

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 8. Data: 2010-06-14 22:33:39
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > Co Ty wypisujesz? Na tym silniku można 1 000 000 (milion)
    > km zrobić zrobić bez remontu.

    Chyba ci na dekielek bije. Tyle to Rollsy może robią a może i nie robią.
    Następny co wieży telewizji.

  • 9. Data: 2010-06-15 08:38:32
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    przedmuch do filtra powietrza moze byc jedna tylko droga - przez zawory
    dolotowe.
    zdjecie glowicy, wymiana uszczelki pod lgowica,planowanie i zrobienie
    zaworow.

    z 1kpln ze zrobieniem glowicy moze cie to kosztowac.

  • 10. Data: 2010-06-15 08:48:16
    Od: "rad" <b...@o...pl>

    > przedmuch do filtra powietrza moze byc jedna tylko droga - przez zawory
    > dolotowe.
    > zdjecie glowicy, wymiana uszczelki pod lgowica,planowanie i zrobienie
    > zaworow.

    A zawsze wydawło mi się, że przedmuch będzie od odmy z miski olejowej do
    filtra, bo z reguły taki jest "obwód" . Teza ta jest poparta doświadczeniem
    (moim własnym) z 4 samochodów, w których takie cos miało miejsce. Miało, bo
    jakoś tak się składa, że każde auto którym jeżdżę miało sporo powyżej 150tys
    km przebiegu. Chyba ,że VW ma taką fajną konstrukcje, iż "odpowietrza" do
    filtra z pod dekla zaworów, a odpowietrzenie z skrzyni korbowej idzie " w
    atmosfere" :)

    Pozdrawiam
    Rad