  • Data: 2018-05-10 17:52:50
    Temat: Re: przekaźnik
    Od: Irokez <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-05-10 o 15:36, J.F. pisze:

    > Natomiast ta dioda ma efekt uboczny - powoli zanika prad w cewce.
    > Czyli pozniej sie wylacza nizby mogl.

    Jesteś pewien że dioda równolegle do cewki przekaźnika powoduje
    wydłużenie jego podtrzymania po zaniku napięcia zasilania?

    Śmiem z całą stanowczością się nie zgodzić. I nawet nie waląc wzorami
    itp, ale na podstawie doświadczenia. Manipulator (inaczej robot) Yaskawa
    jak wyłączasz zasilanie osi, serwokontroler załącza hamulce na silnikach
    a następnie wyłącza napięcie zasilające silniki z serwonapędów osi. Osi
    jest 6, silników 6 więc hamulców 6. Jak jest czas pomiędzy tymi stadiami
    regulowany? nie wiem, nie wnikałem.
    Jakoś tak było, że wszystkie hamulce zostały połączone równolegle pod
    jeden stycznik/wyjście sterujące. Efekt był taki, że po każdym
    wyłączeniu zasilania osi z serwo-kontrolera, przestawiały się pozycje na
    osiach. Następował "poślizg" osi (pod ciężarem własnym ramion), bo
    wcześniej zabrane zostało napięcie podtrzymujące silniki krokowe niż
    nastąpiło zdezenergizowanie się (a nie wiem jak to się pisze poprawnie)
    cewek hamulców. Zdecydowanie pomogła dioda równolegle do cewek hamulców.
    Potem zostały obwody rozdzielone tak jak być powinno, ale to inna inszość.

    Zdrówko.

    --
    Irokez