eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaprzestrojenie Amatora 2 Stereo - częściowy sukces, ale coś zepsułem ze skalą ;) › Re: przestrojenie Amatora 2 Stereo - częściowy sukces, ale coś zepsułem ze skalą ;)
    From: "sofu" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: przestrojenie Amatora 2 Stereo - częściowy sukces, ale coś zepsułem
    ze skalą ;)
    Date: Thu, 4 Mar 2010 08:45:56 +0100

    news:hmmh0e$i56$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Jutro spróbuję. BTW ktoś ma może jakieś materiały odnośnie tego jak ta
    > linka powinna iść po rolce? Chyba nie powinna się np. nigdzie krzyżować?
    > Mają być dwa równoległe "zwoje"? Może jednak coś się pomieszało w
    > trakcie demontażu? Za wszelką cenę starałem się uniknąć spadnięcia
    > linki, ale może jakieś pomniejsze uszkodzenie miało miejsce?

    ----------------

    Nie znam akurat budowy Amatora, ale jeśli skala kręci kondensatorem -
    agregatem powietrznym, to moze coś się zacina w zębatkach? Czasami te
    kondensatory się mechanicznie zacierały, albo pracowały tak ciężko, że
    mosiężne zębatki traciły zęby lub sie deformowały. Stad moga byc te
    przycięcia? Radzę sprawdzic cały tor biegu linki. To wwszytko po tylu latach
    jest pewnie suche jak pieprz? Co do kondesatorów powietrznych to zatarcie (o
    ile takowe jest) lubiło tam wystepować na styku duralowej obudowy
    kondensatora i osi rotora. Zazwyczaj wystarczało napuscić tam spora krople
    oleju w miejscach ułożyskowania rotora i na same zębatki.

    Janusz