  • 11. Data: 2009-05-13 16:07:04
    Temat: Re: przetwornica
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "p" <...@r...tu> napisał w wiadomości
    news:gue5ep$6u4$1@news.wp.pl...
    > 200W/12V=17A
    > Jakbyś miał sprawność 80% potrzebowałbyś akumulator 20Ah.
    > Bardziej pospolite są 24Ah.
    > Też ciężki. UPS z transformatorem 50Hz też jest ciężki
    > Kilkanaście kg do targania

    UPS mozna odciazyc - przetwornica na wysokiej czestotliwosci, plus
    mostek kluczujacy stale 300V.

    Ale z akumulatorem swoje wazyc bedzie.

    Tak malych silnikow spalinowych chyba nie robia, a duze modelarskie
    chyba nietrwale ? :-)

    J.

  • 12. Data: 2009-05-13 20:51:57
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Mam potrzebe zasilić urządzenie 220V 200W w miejscu gdzie nie ma prądu.
    > Prąd przemienny. Czas pracy ok 2 godz bez ładowania akumulatora.

    a jaki budżet?

    bo skoro akumulatory za ciężkie
    to może poszukamy jakiś ogniw paliwowych?
    są dość drogie ale lekkie i wydajne

  • 13. Data: 2009-05-14 08:07:43
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On May 13, 6:07 pm, "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Tak malych silnikow spalinowych chyba nie robia, a duze modelarskie
    > chyba nietrwale ? :-)

    silnik od pily lancuchowej, generator na silniku modelarskim,
    prostownik, falownik i jest, ale trzeba byc zapalencem, zeby to samemu
    wystrugac.

    --
    Marek Lewandowski
    ICQ#/GG#: ask per mail. mail: locust[X]poczta/onet/pl

  • 14. Data: 2009-05-14 11:54:05
    Od: a402 <z...@o...pl>

    J.F. pisze:
    > Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> napisał w
    > wiadomości news:1261475689.20090513115018@pik-net.pl...
    >
    > Jak akumulator bedzie NiCd/MH to chyba nie.
    > A jeszcze lepszy bylby Li-ion, bo lzejszy.

    A sa takie z 20 Ah?

  • 15. Data: 2009-05-14 11:55:10
    Od: a402 <z...@o...pl>

    Marek Lewandowski pisze:

> [...]
    >
    > --
    > Marek Lewandowski
    > ICQ#/GG#: ask per mail. mail: locust[X]poczta/onet/pl

    silnik nie wchodzi w gre, ma byc cicho i kulturka.

  • 16. Data: 2009-05-14 11:56:34
    Od: a402 <z...@o...pl>

    KK pisze:

    > Może zdradź co to za urządzenie, może znajdą się inne sposoby
    > zasilania/rozwiązania problemu,
    > Pozdrawiam
    > KK

    Tak. Prostownica do włosów. W momencie nagrzewania pobór prądu jest ok
    190W, potwm to juz tylko ok. 50W.
    Zastosowanie prostownicy nietypowe ale warunki pracy takie jak przy
    prostowaniu włosów.

  • 17. Data: 2009-05-14 12:06:23
    Od: "p" <...@r...tu>

    Użytkownik "a402" <z...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Tak. Prostownica do włosów. W momencie nagrzewania pobór prądu jest ok
    > 190W, potwm to juz tylko ok. 50W.
    > Zastosowanie prostownicy nietypowe ale warunki pracy takie jak przy
    > prostowaniu włosów.

    Zmień grzejnik na inny, skoro to nietypowe, np. elektryczny 12V abo ogniowy
    propan butan

  • 18. Data: 2009-05-14 12:18:35
    Od: "p" <...@r...tu>

    Użytkownik "a402" <z...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Tak. Prostownica do włosów. W momencie nagrzewania pobór prądu jest ok
    > 190W, potwm to juz tylko ok. 50W.

    Wielu małych akumulatorów, by w sumie dały ok. 230V nie możesz użyć ?

  • 19. Data: 2009-05-14 12:49:02
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    a402 napisało:

    > Tak. Prostownica do włosów. W momencie nagrzewania pobór prądu jest ok
    > 190W, potwm to juz tylko ok. 50W.
    > Zastosowanie prostownicy nietypowe ale warunki pracy takie jak przy
    > prostowaniu włosów.

    Bez problemu można ograniczyć pobór prądu przy nagrzewaniu kosztem czasu.
    A do grzałki prąd może być równie dobrze stały lub pulsujący, co znakomicie
    upraszcza zadadnienie. Oczywiście najlepiej zmienić gdzałkę na zasilaną
    wprost z akumulatora.

    --
    Jarek

  • 20. Data: 2009-05-14 12:53:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > A sa takie z 20 Ah?

    Niby mozna zrobic, ale zaszla potrzeba do prototypu samochodu, to
    uzyli na zgnilym zachodzie ogniw 18650.
    Tysiace :-)

    Ale jak sie zamierza to nosic, to moze jednak warto poszukac :-)

    J.