    From: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: przetwornica xenon 85V 35W - start
    Date: Sun, 01 May 2011 12:07:20 +0200

    BartekK wrote:

    > no ale 47 000 uF/16V to już dość spory rozmiar, nawet jakby składać z
    > 10x 4700, nie mam jak tego wsadzić ani do obudowy latarki, ani do
    > przetwornicy (która i tak już jest na zewnątrz latarki). Chyba że
    > dorobię do przetwornicy nową obudowę, ale obecna w miarę hermetyczna i
    > solidna, szkoda marnować wielki wkład chińskiej myśli technicznej ;)
    >
    > Sprawdziłem oscyloskpem - gdy przetwornica robi "chły chły chły" by
    > wystartować a palnik błyska, w szpilkach napięcie mi spada do 7.5 - 8V.
    > Podejrzewam bardzo duży pobór prądu, rzędu 15-20A, bo dodanie 4700uF nie
> [...]

    Szpile prądu mogą być nawet większe i to dużo. Gdzie masz tego kondziora?
    Spróbuj jednak z baterią kondensatorów, jak nie zapali przy 47mF to
    przetwornica jest do dupy zrobiona. Jak zapali, to zmierz oscyloskopem
    przebieg prądu startowego. Wtedy dobierzesz kondziory. Może wystarczą
    mniejsze, ale ich więcej?

    Waldek