  • Data: 2019-09-21 17:44:38
    Temat: Re: przypomniało mi się...
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Piotr Wyderski napisał:

    > Kiedyś nakupiłem ich sobie trochę do eksperymentów. 50 tysięcy sztuk
    > maleństw Keramischen Werke Hermsdorf i 500 sztuk nieco większych
    > sowieckich. Łącznie pół pudełka po zapałkach. :-)

    W czasach świetności pamięci ferrytowych pisano o "bitach wielkości
    ziarnka piasku", co wydawało się czymś niewyobrażalnie małym. Jeśli
    porównamy z objętością podwójnej triody próżniowej przerzutnika, to
    faktycznie ma się wrażenie ogromnego postępu.

    Dzisiaj do telefonu noszonego w kieszeni wkładamy kartę SD 128 GB.
    Czyli tysiąc miliardów ziarenek. Metr sześcienny piasku, to gigabit,
    jeśli uznamy, że ziarnka piasku mają milimetr. W wagonie kolejowym
    mamy trochę ponad dwadzieścia gigabitów. Czyli tych wagonów jest ze
    czterdzieści, spory pociąg z piaskiem.

    Jarek

    --
    W dziewiątym -- same tuczone świnie,